۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
مازندران از نبود سرمایه گذاری های کلان اقتصادی رنج می برد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

مازندران از نبود سرمایه گذاری های کلان اقتصادی رنج می برد

ساری- بشارتی، فعال و کارشناس حوزه اقتصادی در مازندران با بیان اینکه مازندران از نبود سرمایه گذاری کلان در حوزه اقتصاد رنج می برد، خواهان رفع موانع سرمایه گذاری های بزرگ در استان شد.

احمد بشارتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به فرهنگ ضعیف سرمایه گذاری در استان مازندران و وجود چالش های متعدد در بازارهای صادراتی اظهار داشت: در راستای تامین منافع استان باید سرمایه گذاری های صورت گیرد که متناسب با نیازها و شرایط استان باشد.

وی افزود: متاسفانه در استان مازندران به رغم آنکه کارآفرینان باتجریه و مراکز علمی و دانشگاهی معتبر و بزرگ داریم اما با ضعف سرمایه گذاری روبرو هستیم.

وی ادامه داد: در مازندارن شرایط برای ایجاد هسته های کارآفرینی وجود دارد و عدم ارتباط واحدهای علمی با بخش های صنعتی و تولیدی سبب بروز خلاء های متعددی در حوزه سرمایه گذاری شده است.

بشارتی با اشاره به وسعت ۲۴ هزار کیلومتری مازندران یادآور شد: این استان در تولید ۱۲ محصول رتبه اول ملی را دارا است و در تولید قطعات خودرو نیز رتبه ۱۴ را به خود اختصاص داده است.

این فعال اقتصادی به فعالیت سه بندر مهم و اقتصادی در نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد و سه فرودگاه فعال در استان اشاره کرد و گفت: به رغم وجود ظرفیت های متعدد مازندران سال ها از نبود سرمایه گذاری کلان اقتصادی رنج می برد.

وی ادامه داد: نبود سرمایه گذاری های کلان اقتصادی سبب شده تا مازندران به آنچه که تاکنون مستحق آن بوده است، دست نیافته است.

کد خبر: ۱۰۸٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha