۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
صنعت بسته بندی در مازندران نوپا است| افزایش ۳ برابری قیمت ها
رئیس انجمن صنایع سلولزی خانه صمت مازندران:

صنعت بسته بندی در مازندران نوپا است| افزایش ۳ برابری قیمت ها

ساری- فرجی، رئیس انجمن صنایع سلولزی خانه صمت مازندران با اظهار اینکه صنعت بسته بندی در استان نوپا است، گفت: فضای خوبی برای توسعه این صنعت وجود دارد.

علیرضا فرجی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در زمینه تولید کارتن های صادراتی فعالیت داریم، اظهار داشت: حجم تولید خوب بوده ولی به دلیل رکورد و تورم بازار، شمار نیروی انسانی تقلیل یافته است.

وی با اظهار اینکه وضعیت تولید بد نیست، ادامه داد: اگر حمایت و کمک صورت نگیرد احتمال تعطیلی این صنعت وجود دارد.

وی شفاف سازی را از جمله ویژگی ها در بازار بیان کرد و گفت: این مسئله سبب شده که برخی از مشتریان حدود ۱۵ سال با این مجموعه همکاری دارند.

فرجی درباره بازارهای فروش گفت: محصولات تولیدی در استان های شمالی مازندران، گلستان و گیلان عرضه می شود و تمامی دستگاه های خط تولید و ماشین آلات ایرانی است.

مدیرعامل شرکت راد کارتن خزر ساری نوآوری و تامین ماشین آلات به روز و مدرن را امری مهم و ضروری برای توسعه فعالیت های کارخانه ذکر کرد و گفت: اگر تکنولوژی و ماشین آلات را به روز کنیم می توان به آینده این صنعت امیدوار بود.

وی افزایش بی رویه قیمت مواد اولیه و مشکلات ورود مواد اولیه را از جمله مشکلات ذکر کرد و گفت: قیمت مواد اولیه نسبت به بازار جهانی رشد بی سابقه ای داشته است.

وی گفت: قیمت مواد اولیه طی چند سال اخیر سرسام آور شده است و از نرخ پایه دو تا سه هزار تومان در سال ۹۸-۹۷ به ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان رسیده که رشد دو تا سه برابر شده است و افزایش قیمت، بازارهای هدف را کوچکتر می کند.

فرجی با اظهار اینکه در نقطه آغاز صنعت بسته بندی در کشور قرار داریم، گفت: جا برای پیشرفت در این صنعت بسیار زیاد است و فضای خوبی در این صنعت وجود دارد به شرط آنکه حمایت های لازم صورت گیرد.

رئیس انجمن سلولوزی خانه صمت مازندران با اظهار اینکه تشکل ها صدای صنعت به شمار می روند، گفت: همه تلاش را انجام می دهیم از این تشکل ها به نفع تولید داخل و اشتغال بهره برداری کنیم.

کد خبر: ۱۰۸٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha