۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
۲۷۰ طرح صنایع تبدیلی در کرمانشاه معطل پرداخت تسهیلات
مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد؛

۲۷۰ طرح صنایع تبدیلی در کرمانشاه معطل پرداخت تسهیلات

کرمانشاه- مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۲۷۰ طرح آماده صنایع تبدیلی در استان وجود دارد که برای راه اندازی نیاز به یک هزار میلیارد تومان تسهیلات دارند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کرمانشاه، سعید کریمی با بیان اینکه با افزایش هزینه‌ها ایجاد واحدهای فرآوری نیز به اعتبار بیشتری نیاز دارد، افزود: برای ساخت یک سردخانه هزار تنی در سال ۹۸ دو میلیارد تومان اعتبار لازم بود در صورتی که امسال برای ساخت همان سردخانه باید شش و نیم میلیارد تومان هزینه کرد که این موضوع نیازمند حمایت بیشتر مسئولان برای پرداخت تسهیلات است.

وی اظهار داشت: نکته مهم در فرآیند راه اندازی واحدهای صنعتی این است که باید نقدینگی به آنها تزریق شود چرا که این واحدها برای ادامه فعالیت نیازمند سرمایه در گردش هستند و این نیاز باید با پرداخت تسهیلات مرتفع شود.

کریمی بیان کرد: از طرفی سود تسهیلات برای واحدهای تولیدی باید زیر ده درصد باشد چرا که آن‌ها توان پرداخت وام با سودهایی بیش از 10 درصد را ندارند.

مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی کرمانشاه اظهار داشت: استان در بحث بسته بندی و ذخیره سازی محصولات کشاورزی خوب عمل کرده است، اما در بحث فرآوری هنوز جای کار زیادی وجود دارد.

کد خبر: ۱۰۸٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha