۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
اعلام موجودیت تعاونی الماس سفید مریوان با ۵۰ عضو/ تعاونی‌های فراگیر تشکیل می‌شوند
با اولویت اشتغال کولبران؛

اعلام موجودیت تعاونی الماس سفید مریوان با ۵۰ عضو/ تعاونی‌های فراگیر تشکیل می‌شوند

سنندج- شرکت تعاونی فراگیر الماس سفید مریوان با عضویت ۵۰ نفر با اولویت توجه به مسئله اشتغال در شهرستان مریوان تشکیل و فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، در راستای حمایت از شکل گیری‌های تعاونی‌های مختلف در سطح استان کردستان و در روزهای پایانی شهریور ماه سال جاری، تعاونی فراگیر الماس سفید مریوان با محوریت ایجاد فرصت های جدید شغلی در شهرستان مریوان فعالیت خود را آغاز کرد.

بر اساس اعلام یکی از اعضای این تعاونی تازه تاسیس، شرکت تعاونی فراگیر ۴۵۷۵ الماس سفید مریوان با عضویت ۵۰ نفر و با هدف اشتغال کولبران و اعضای خانواده آنان در شهریور ماه جاری تشکیل و به ثبت رسید.

بر همین اساس این تعاونی با محوریت اشتغالزایی شکل گرفته است و در آن مردم ساکن در مناطق مرزی شهر مریوان به ویژه افرادی که پیش از این به عنوان کولبر فعالیت داشته اند، عضویت دارند و بر اساس اعلام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از تعاونی های از این دست در استان به صورت ویژه حمایت می شود.

برهان صلواتی در خصوص چگونگی شکل گیری تعاونی الماس سفید مریوان به خبرنگار بازار، گفت: این شرکت تعاونی با اشتغالزایی ۶۰ نفر بیمه شده در زمینه تولید پوشاک و کالای خواب در مریوان فعالیت خود را آغاز کرده است و انتظار می ررود که از این پس شاهد فعالیت های بهتری از سوی اعضای این تعاونی و توسعه فعالیت های آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه اکثر شاغلین در این تعاونی از کولبران و یا از خانواده آنان می باشند، یادآور شد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته ما در تلاش هستیم تا زمینه برای رشد و ارتقاء فعالیت های این تعاونی و همچنین شکل گیری تعاونی های این چنین در استان کردستان فراهم شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: تعاونی های فراگیر با هدف توانمند سازی اقشار ضعیف جامعه و ترغیب و مشارکت عمده مردم در فعالیت های اقتصادی تشکیل می شوند.

وی با بیان اینکه باید در بدو تاسیس ۷۰ درصد اعضای تعاونی های فراگیر را افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی، روستائیان، زنان سرپرست خانوار و یا افراد دارای مهارت در زمینه صنایع دستی تشکیل دهند، افزود: انتظار می رود که در سایه حمایت های صورت گرفته هر چه سریعتر شاهد شکل گیری و فعالیت‌های جدی شرکت‌های تعاونی فراگیر در سراسر استان کردستان باشیم.

 صلواتی با اشاره به برنامه های آینده شرکت تعاونی الماس سفید مریوان در راستای توسعه و ارتقاء آن، بیان کرد: این تعاونی در نظر دارد طرح توسعه ای خود را با اشتغال ۴۰۰ نفر در شهرک صنعتی مریوان و در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع احداث نماید.

وی در پایان بار دیگر ضمن دعوت از علاقمندان برای حضور در بخش تعاون، افزود: حوزه تعاون ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری در اختیار دارد و ما در استان نیز آمادگی داریم تا ضمن تسهیل در شرایط، زمینه را برای تقویت این بخش فراهم کنیم و به همین دلیل هیچ گونه محدودتی برای حمایت از فعالیت های بخش تعاونی نداریم.

کد خبر: ۱۰۸٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha