۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
۴۰ درصد تولید چغندرقند در کشور اختصاص به آذربایجان غربی دارد
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی:

۴۰ درصد تولید چغندرقند در کشور اختصاص به آذربایجان غربی دارد

ارومیه- مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی، ۴۰ درصد چغندرقند تولیدی کشور را مربوط به این استان دانست.

به گزارش خبرنگار بازار، علی عیدی عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران چغندرقند را یکی از محصولات استراتژیک تولیدی استان دانست و گفت: آذربایجان غربی، رتبه نخست تولید را در سطح کشور دارا بوده و نزدیک ۴۰ درصد مجموع تولید کشور در آذربایجان‌غربی کشت می‌شود.

وی توسعه کشت این محصول را در شمال استان در دستور کار دانسته و گفت: به منظور حمایت از کشاورزان چغندرکار و در راستای پایداری تولید شکر در کشور با پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی، مصوبه شورای اقتصاد در خصوص قیمت تضمینی چغندرقند اصلاح شد.

عیدی ادامه داد: هر کیلو چغندرقند بهاره که پنج هزار و ۲۰۰ ریال مصوب شده بود ، شش هزار و ۲۴ ریال با عیار ۱۶ درصد قیمت‌گذاری شده است.

وی افزود: به موجب این مصوبه، به ازای هر کیلوگرم چغندرقند تحویلی مبلغ ۵۰۰ ریال به عنوان کمک کرایه حمل علاوه بر قیمت خرید تضمینی، یعنی در مجموع شش هزار و ۵۲۴ ریال توسط کارخانه های قند به کشاورزان چغندرکار پرداخت خواهد شد.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی گفت: خرید تضمینی چغندرقند برای کشاورزان اهمیت فراوانی دارد تا با انگیزه بتوانند به تولید این محصول راهبردی بپردازند.

وی ادامه داد: جایزه دو کیلوگرم قند یا شکر و ۲۰ کیلوگرم تفاله همچنان در قبال تحویل هر تن چغندرقند نیز به قوت خود باقی است.

کد خبر: ۱۰٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha