۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
تأثیر شتاب واکسیناسیون بر سوددهی صنایع بورسی
قائم مقام کارگزاری دنیای نوین بررسی کرد

تأثیر شتاب واکسیناسیون بر سوددهی صنایع بورسی

تکمیل مراحل واکسیناسیون در داخل کشور ضمن کمک به فعالیت‌های خدماتی، تاثیر بسزایی در صنایع و گروه‌های مختلف گذاشته است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، قائم مقام کارگزاری دنیای نوین به شتاب در واکسیناسیون کرونا و تاثیر آن بر صنایع مختلف بورسی اشاره کرد و گفت: طی چند ماه گذشته شیوع ویروس کرونا به مرحله‌ای از همه‌گیری در سطح بین المللی رسید که این امر، روند معاملات بازارهای جهانی را تحت تاثیر خود قرار داد، به طوری که شاهد افت محسوس و قابل توجهی در قیمت فلزات، نفت و مشتقات نفتی در بازار های جهانی بودیم.

پیمان حدادی با بیان اینکه از زمان آغاز واکسیناسیون به مرور بازارهای جهانی در مرحله احیا قرار گرفتند و قیمت‌های جهانی به دوران قبل از کرونا بازگشتند، اظهار کرد: حتی در پاره‌ای از زمان شاهد بودیم که قیمت‌ها از پیک دوران قبل از کرونا عبور و به سطحی بیشتر از گذشته، دست پیدا کردند.

حدادی عنوان کرد: از نگاه جهانی با کنترل شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌ها اعم از تولید و فروش بر مدار افزایشی قرار می‌گیرند که این امر منجر به افزایش تعهدات و به نوعی کمک کننده به افزایش قیمت خواهد بود.

قائم مقام کارگزاری دنیای نوین ادامه داد: از نگاه دیگر با کنترل شیوع ویروس کرونا از طریق انجام واکسیناسیون، میزان عرضه محصولات در بازار کالاها با افزایش همراه می‌شود. برای نمونه، معادن و دیگر کارخانه‌ها که تحت تاثیر گستردگی شیوع ویروس کرونا مجبور به کاهش فعالیت‌ها یا گاه تعطیلی کارخانه های خود شده بودند با کاهش شیوع ویروس کرونا به مدار تولید باز می‌گردند و قیمت‌ها پس از مدتی به دلیل افزایش عرضه تحت کنترل قرار می‌گیرند.

حدادی به تاثیر واکسیناسیون بر صنایع مختلف داخلی اشاره کرد و گفت: در داخل کشور، تکمیل مراحل واکسیناسیون کمک کننده به فعالیت‌های خدماتی است و می‌توان شاهد تاثیر مثبت و منفی آن در صنایع و گروه‌های مختلف بود.

قائم مقام کارگزاری دنیای نوین ادامه داد: در برخی از صنایع مانند صنایع نساجی که عامه مردم بیشتر با آن سر و کار دارند با شروع خریدهای مکرر پوشاک، شاهد رونق این صنعت خواهیم بود.

وی به رونق صنایعی مانند حمل و نقل و صنایع مرتبط با گردشگری و هتلداری اشاره کرد و گفت: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا شاهد وجود محدودیت در ترددهای داخلی و خارجی بودیم که این امر به مراتب صنایع گردشگری، حمل و نقل و هتلداری را با ضرر و زیان‌های هنگفتی مواجه کرد، حال با تکمیل واکسیناسیون، آغاز و افزایش حمل و نقل و ترددها می توان شاهد رونق دوباره این گروه ها در بازار سرمایه بود.

حدادی به صنایعی که با تاثیر منفی واکسیناسیون همراه می‌شوند اشاره کرد و گفت: تکمیل واکسیناسیون منجر به روند منفی صنایعی مانند دارویی و بیمه ای می شود.

 قائم مقام کارگزاری دنیای نوین تاکید کرد: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم به دلیل افزایش بیماری به سمت داروهای مختلف و بیمه‌ها پیش رفتند اما با کاهش روند ابتلا به کرونا این صنایع رونق کمتری خواهند داشت.

وی در پایان گفت: در مجموع واکسیناسیون ضمن جهش رشد اقتصادی کشور می‌تواند زمینه ساز اثر مثبت در معاملات بازار سهام شود

کد خبر: ۱۰۸٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha