۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
بازار رمز ارزها بازهم قرمز پوش شد؛ نرخ کاهش قابل اغماض است
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

بازار رمز ارزها بازهم قرمز پوش شد؛ نرخ کاهش قابل اغماض است

با وجود اینکه در روز یکشنبه ۲۸ شهریور بازار رمز ارزها قرمز پوش بود ولی نرخ کاهش ارزش در این بازار بسیار اندک و قابل اغماض ارزیابی شده است.

بازار؛ گروه بین الملل: در روز یک شنبه ۲۸ شهریور بازار رمز ارزها قرمز پوش بود ولی میزان افت ارزش در این بازار نسبت به بیست و چهار ساعت قبل چشمگیر نبود. طبق گزارش منتشر شده توسط وب سایت کوین دسک در اولین ساعات کاری این روز هر بیت کوین با قیمت ۴۷ هزار و ۸۱۷ دلار مبادله شد و قیمت هر اتریوم به ۳۴۰۹ دلار رسید.

نرخ کاهش ارزش بیت کوین در این روز برابر با ۱ درصد و نرخ کاهش ارزش اتریوم برابر با ۲.۲۳ درصد گزارش شده است که البته نسبت به تغییر اتفاق افتاده در روز قبل از آن کمتر بود. در این روز قیمت هر رمز ارز XRP برابر با ۱.۰۷ دلار بود که ۱.۲۵ درصد نسبت به روز قبل از ان کاهش داشت.قیمت هر دوج کوین در اخرین روز دهه دوم ماه سپتامبر برابر با ۲۴ سنت گزار شده است.

 اما تحولات در این بازارها بسیار چشمگیر بوده است. از یک طرف تلاش برای افزایش سطح پذیرش رمز ارزها در اقتصاد دنیا ادامه دارد و از طرف دیگر نگرانی از احتمال درگیر شدن این حجم بالای از منابع مالی در فعالیتهای مجرمانه زمینه را برای قانونمند سازی بازار و افزایش نظارت بر ان فراهم کرده است.

 تحلیل گران بر این باورند در مورد نقش مهم رمز ارزها در اقتصاد اینده دنیا تردیدی وجود ندارد و بهتر است از همین امروز اگاهی سازی و اموزش در مورد عملکرد آنها شروع شود. این سیاست در درجه اول باید برای آگاه شدن فعالان بازارهای مالی انجام شود و سپس کارشناسان اقتصادی و مردم عادی در مسیر اگاهی سازی  در این زمینه قرار بگیرند.

 از طرف دیگر به دنبال ممنوع شدن فعالیت در بازار رمز ارزها در کشور چین و انتشار خبر مهاجرت فعالان این عرصه از کشور چین، گمانه زنی های زیادی در مورد کشورهای مقصد انجام شد. سهم زیادی از این افراد وارد کشورهای امریکای شمالی شدند زیرا زمینه برای اقامت و بهره گیری از توانمندی آنها در امریکای شمالی فراهم است.

ولی دیگر کشورها در برای جذب این سرمایه ها تلاش زیادی کردند. به عنوان مثال کشور لائوس در ماه های اخیر برای جذب افرادی که در زمینه استخراج بیت کوین فعالیت می کردند تلاش زیادی کرده است. خبرها نشان می دهد در این روزها بالغ بر ۲۰ درصد از افرادی که پیشتر در چین فعالیت می کردند، وارد کشور لائوس شدند. دولت لائوس این میزبانی را به فال نیک گرفته است و اعلام کرد می توان انتظار داشت حضور کشور لائوس در بازار رمز ارزها قدرتمند تر از قبل شود.

از طرف دیگر خبر تجربه ناموفق السالوادور برای پذیرش رمز ارزها به عنوان پوا رایج کشور موضوع دیگری بود که در این روزها مورد بحث قرار داشت. وب سایت کوین دسک از عدم زمینه سازی مناسب برای این تغییر سخن گفته است و وب سایت کوین بیس از توسعه یافتگی اندک بازار رمز ارزها در مقایسه با بازار پول سخن گفته است.

به نظر می رسد بازار رمز ارزها تا تبدیل شدن به پول رایج کشورها فاصله زیادی دارد زیرا  هنوز ساختار قانونی و نظارتی بر این بازار مشخص نیست و به این سادگی نمی توان  ان را  وارد نظام مالی کشورها کرد.

 به هر حال با وجود نوسان های اندک در بازار رمز ارزها در ماه های اخیر، ارزش سرمایه موجود در بازار رمز ارزهای دنیا در روز قبل به ۲.۱۳ هزار میلیارد دلار رسید  که ۱.۷ درصد نسبت به روز قبل از ان کاهش داشت. هم اکنون پیش بینی ها از تبدیل شدن قیمت ۴۵ هزار دلار به قیمت مقاومتی در بازار بیت کوین می گویند و بر این باورند که کمتر شدن قیمت از این سطح غیر محتمل است.

کد خبر: ۱۰۸٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha