۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
روند مثبت بورس‌های آسیایی در معاملات امروز

روند مثبت بورس‌های آسیایی در معاملات امروز

خوش‌بینی سهامداران بازارها نسبت به اجرای سیاست حمایت اقتصادی نامحدود از سوی آمریکا باعث شد که بورس‌های آسیایی در معاملات امروز روند مثبتی را طی کنند.

به گزارش بازار به نقل از رویترز، خوش‌بین بودن سهامداران نسبت به اجرای سیاست حمایت اقتصاد نامحدود از سوی بانک مرکزی فدرال آمریکا باعث شد تا بورس‌های آسیایی در معاملات امروز روند مثبتی را در پیش گیرند. در حالی که به نظر می‌رسد وال‌استریت خیلی به این اقدام بانک مرکزی آمریکا واکنش مثبتی نشان نداده، اما شاهد رشد ۷ درصدی بورس ژاپن در معاملات امروز بودیم. بورس‌های اروپا هم برای امروز چشم‌انداز خوبی دارند، به گونه‌ای که شاهد رشد ۴.۹ درصدی شاخص یورواستاکس ۵۰ و آتی FTSE بودیم. شاخص MSCI آسیا - اقیانوسیه خارج از ژاپن هم ۴.۹ درصد مثبت بود. بورس کره جنوبی ۸.۶ درصد رشد کرد، چرا که دولت این کشور از اجرای بسته ۸۰ میلیارد دلاری محرک اقتصادی در این کشور برای مقابله با شیوع کرونا خبر داده است.  

جورج بوراس مدیر تحقیقات مؤسسه مدیریت دارایی کی ۲ طی مصاحبه‌ای گفت: علی‌رغم بهبود اوضاع در بورس‌های آسیایی، هنوز اوضاع در بازارهای مالی جهانی شکننده است.  

وی می‌گوید: اثرگذارترین عامل برای بهبود اوضاع در بازارهای مالی، متوقف شدن چشم‌انداز شیوع کرونا در جهان خواهد بود.  

این کارشناس اقتصادی تأکید کرد: بسیاری از اقتصادهای جهان در حال تعطیل شدن هستند و این مسئله برای اقتصاد جهانی بسیار خسارت‌بار خواهد بود.  

کد خبر: ۱۰٬۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha