۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
سفر به خراسان رضوی ادامه دارد/ کوررنگی مسافران در  شرایط قرمز
با وجود تذکر و هشدارهای مکرر

سفر به خراسان رضوی ادامه دارد/ کوررنگی مسافران در شرایط قرمز

مشهد- طبق تصمیم ستاد پیشگری از شیوع بیماری کرونا در خراسان رضوی تمامی اقامت گاه ها، پاساژها، ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس و مترو در سح استان تعطیل بوده و از همه مهمتر درهای حرم مطهر امام رضا(ع) به روی زائران بسته شده است با این وجود باز هم برخی از هموطنان با بی‌توجهی نسبت به شرایط خطیر عازم خراسان رضوی و مشهد مقدس هستند.

خبرگزاری بازار؛ گروه استان ها: بیماری کرونا امسال تاثیر بسزایی در روند زندگی مردم و از همه مهمتر بر روی مسافرت های نوروزی و صنعت گردشگری داشت.

اگر چه امسال توصیه تمام مسئولان خانه نشینی برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا بود اما باز هم عده ای بار سفر بسته و راهی جاده های خراسان رضوی شدند.

ورود تعداد ۵۹ هزار خودرو در آخرین روز سال گذشته و در ۲۹ اسفند ماه به شهر مقدس مشهد موجب نگرانی بسیاری از مسئولان این شهر شد تا جایی که مسئولان شورای شهر بر آن داشت تا با رایزنی خواستار انسداد راه های ورودی این شهر شوند.

اگر چه آمار خودرو های ورودی به این شهر در مقایسه با مدت مشابه بنا بر اظهار نظر مسئولان کاهش ۴۲ درصدی در ۲۹ اسفند ماه و هم چنین کاهش ۵۴ درصدی در سومین روز فروردین ماه را نشان می دهد اما ورود تعداد ۴۱ هزار و ۹۳ خودرو حامل ۱۰۲ هزار و ۷۳۲ نفر مسافر در سومین روز سال برای مردم و مسئولان این شهر نگران کننده است.

شناسایی ۸۲۶ مسافر مشکوک به کرونا

نگرانی بسیاری از مردم و مسئولان استان خراسان و رضوی و به ویژه مشهد مقدس از آن جا نشات می گیرد که مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از شناسایی ۸۲۶ مسافر مبتلا به علایم اولیه کرونا در مسیرهای جاده‌ای این استان خبر می دهد.

مجتبی احمدی با بیان اینکه از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا صبح روز چهارم فروردین ماه امسال نیرو های مستقر در مبادی ورودی و خروجی شهر های خراسان رضوی در راستای صیانت از سلامتی مردم مستقر شدند به خبرنگار ما می گوید:  شناسایی این تعداد افراد مشکوک به بیماری و با علائمی هم چون تب بوده است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر تعداد ۴۸ پایگاه در مبادی ورودی و خروجی استان ایجاد کرده است بیان می کند:  

در این بازه زمانی سرنشینان ۱۴۵ هزار و ۷۴۶ دستگاه خودروی حامل ۴۰۰ هزار و ۶۴۶ مسافر را مورد ارزیابی سلامتی و تب‌سنجی قرار گرفتند که از این تعداد ۸۱۶ نفر دارای علایم اولیه بیماری کرونا و تب دار بودند و لذا به مراکز درمانی و بیمارستان هدایت شدند.

اعتراض مدیریت شهری مشهد

روند سفر به مشهد مقدس حال برای چندمین بار صدای اعتراض و انتقاد رییس شورای اسلامی شهر مشهد را درآورده است.

محمد رضا حیدری در پیامی در صفحه اینستاگرام خود روز گذشته نوشت: از ۲۵ اسفند ماه لغایت اول فروردین ۳۲۰ هزار خودرو شخصی  و در دوم فروردین ماه نیز تعداد ۴۴ هزار خودرو وارد این شهر شده است.

وی عنوان کرد:  شورای اسلامی شهر مشهد برای بار چندمین بار از تصمیم‌گیرندگان عرصه امنیت و سلامت مردم مطالبه و تقاضا می‌کند برای موج دوم سفرهای نوروزی محدودیت ورود خودروهای شخصی به مشهد را از مبدا اعمال کرده و  سفرهای ریلی و هوایی به مشهد را متوقف کند.

حیدری در پیام خود تامید کرد: از مسوولان امر تقاضا داریم، آمار فوت‌شدگان مثبت و مشکوک‌ به کرونا را با صراحت اعلام  کنند و رسانه‌ ملی عمق فاجعه را با حضور در بیمارستان‌ها و با تصویر کشیدن جزئیات دقیق و دردناک‌ آسیب‌هایی که بر قربانیان کرونا وارد شده است نشان دهد.

وی یادآور شد: جامعه‌شناسان و روانشناسان اجتماعی معتقدند چنانچه مردم خطر را در یک‌قدمی و به قولی بیخ گوش خود حس نکنند و هراس اجتماعی اتفاق نیفتد، پیام‌ها هیچ تاثیری ندارند.

خطر جدی است

بنا بر آمار رسمی تاکنون چهار هزار و ۶۳۵ بیمار مشکوک به کرونا و مبتلا به عفونت‌ حاد تنفسی در بیمارستان های خراسان رضوی بستری شده‌اند که اگر روند افزایش آن کند یا متوقف نشود این استان با توجه به محدودیت ها در شمار تخت های بیمارستانی و کادر درمانی با بحرانی مضاعف روبرو خواهد شد که مقابله با شیوع بیماری همه‌گیر را بسیار دشوار می‌کند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی ۹۲۱ نفر گزارش شده است.

هم چنین تعداد جانباختگان در خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا نیز که آزمایش آنها به طور  قطعی مثبت شده  ۱۱۳ نفر است.

کد خبر: ۱۰٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha