۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
 ایران در حوزه توافق های تجاری و اقتصادی نوپا است
مدیرکل دفتر اروپایی و آمریکایی سازمان توسعه تجارت:

ایران در حوزه توافق های تجاری و اقتصادی نوپا است

ساری - مدیرکل دفتر اروپایی و آمریکایی سازمان توسعه تجارت گفت: ایران در حوزه توافق های تجاری نوپا است و ۱۴ موافقتنامه غیرکارا در حوزه تجاری و منطقه ای دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، بهروز الفت عصر شنبه در حاشیه همایش توسعه روابط اقتصادی با اتحادیه اوراسیا با بیان اینکه میزان تجارت با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا باید گسترش یابد حجم کنونی تجارت را سه دهم درصد معادل دو میلیارد دلار اعلام کرد.

وی با عنوان اینکه ایران در حوزه موافقتنامه های تجاری نوپااست و بیش از ۱۴ موافقتنامه تجاری اقتصادی و منطقه ای آن از بعد از سال ۸۰ تاکنون کارایی چندانی نداشته است گفت: روسیه و قزاقستان دو بازیگر اصلی اقتصاد اوراسیا هستند که باید روی ان تمرکز صورت گیرد.

الفت عضویت ازبکستان و صربستان را در اتحادیه اوراسیا حتمی دانست و گفت: با بیان اینکه در حوزه موافقتنامه های تجاری نوپا هستیم گفت: از سال ۸۰ به بعد ۱۴ موافقتنامه تجاری داشتیم که بخشی از این موافقتنامه ها کارایی خود را از دست داده اند.

وی با اظهار اینکه فقط ۲۳ درصد کالاهای صادراتی از تعرفه ترجیهی در اوراسیا بهره مند شدند گفت: امیدوارم کار اشتباهی در مذاکرات و کارهای کارشناسی صورت نگرفته باشد.

مدیرکل دفتر اروپایی و آمریکایی سازمان توسعه و تجارت خواستار راه اندازی دفتر منطقه ای اوراسیا در استان های شمالی از جمله مازندران و گیلان شد و گفت: اطلاع رسانی برای توسعه صادرات باید دستور کار قرار گیرد.

کد خبر: ۱٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha