۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
الگوی کشت مناسب راهکار موثر در مقابله با خسران کشاورزان اردبیلی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

الگوی کشت مناسب راهکار موثر در مقابله با خسران کشاورزان اردبیلی

اردبیل- حاتمی، کارشناس حوزه کشاورزی گفت: سازمان متولی باید با نیازسنجی بازار، الگوی مناسبی را برای کشت گلخانه ای در نظر بگیرد تا مبادا کشاورزان پس از سرمایه گذاری در این بخش دچار خسران شوند.

رامین حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به توسعه کشت گلخانه ای در استان اردبیل اظهار کرد: با توجه صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان تولید کشت گلخانه تاحدودی توانسته مورد مطلوب کشاورزان اردبیلی قرار بگیرد.   

وی با بیان اینکه موانع و مشکلات فراروی فعالان این بخش باید برداشته شود گفت: کشت گلخانه‌ای دورنمای روشنی را پیش رو دارد و در این مسیر ضرورت دارد حمایت ها از فعالان بخش به شکل مطلوبی انجام شود.

کارشناس حوزه کشاورزی با اشاره شرایط آب وهوایی ومرغوبیت زمین های کشاورزی اردبیل اشاره کرد و افزود: باتوجه به خطر کم آبی در کشور، باید مسیر حرکت به سمت تولید محصولات کم مصرف هموارتر شود.

حاتمی با بیان اینکه روند کشت گلخانه ای در استان طی سالهای گذشته شتاب خوبی گرفته است اظهار کرد: یکی از مزایای ایجاد گلخانه ایجاد اشتغال مناسب در این بخش است.

کارشناس حوزه کشاورزی نداشتن الگوی کشت مناسب را از مشکلات این بخش عنوان کرد و افزود: در این راستان سازمان متولی باید با نیازسنجی بازار، الگوی مناسبی را برای کشت گلخانه ای در نظر بگیرد تا مبادا کشاورزان پس از سرمایه گذاری در این بخش دچار خسران شوند.

وی زنجیره تولید محصولات گلخانه‌ای را یکی از ضرورت‌های توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: در تولید محصولات کشاورزی گلخانه‌ای نه تنها عوامل خسارت‌زا قابل کنترل بوده بلکه می‌توان در افزایش بهره‌وری محصولات نیز موفق عمل کند.

حاتمی اظهار کرد: قطعا توجه به کشت گلخانه‌ای می تواند هم در بحث اشتغال و هم مصرف آب موثر باشد و در این خصوص بایستی نگاه به این بخش نگاه جامعی باشد.

کد خبر: ۱۰۸٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha