۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴
برقراری پروازهای بین المللی در توسعه اقتصادی گلستان موثر است
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان:

برقراری پروازهای بین المللی در توسعه اقتصادی گلستان موثر است

گرگان- امیرشاهی، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان با اشاره به پیگیری پرواز گرگان- استانبول، گفت: برقراری پروازهای بین المللی در توسعه اقتصادی گلستان موثر است.

ذوالفقار امیرشاهی در گفتگو با بازار اظهارکرد: گلستان یکی از شاخص ترین استان های کشور بوده که بسترهای توسعه زیادی را در زمینه اقتصادی، تجاری و ارتباطات منطقه ای و بین المللی در خود جای داده است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان افزود: در همین راستا توسعه مناسبات استان با کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان از ضروریات است که بنا بر همین ضرورت در اوایل فروردین سال جاری پرواز گرگان- اکتائو راه اندازی شد و امروز شاهد رفت و آمد بسیاری از شهروندان و تجار به قزاقستان هستیم.

وی بیان کرد: این امر تاثیر زیادی در گسترش مناسبات گلستان با کشورهای آسیای میانه به ویژه قزاقستان داشته است.

امیرشاهی ادامه داد: به دنبال تلاش و پیگیری های متعدد در همین راستا در استان پرواز دیگری بین گرگان و استانبول در حال شکل‌گیری است که مقدمات این پرواز فراهم شده و به زودی شاهد دومین پرواز خارجی و بین المللی استان خواهیم بود.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان توضیح داد: ترکیه ظرفیت های اقتصادی و موثری در منطقه داشته و تعداد زیادی از شهروندان گلستانی با انگیزه‌های مختلف همچون تحصیل، تجارت و اقامت به ترکیه رفت و آمد دارند در نتیجه این پرواز ظرفیت موثری در توسعه روابط خارجی استان است.

وی گفت: همچنین تلاش می‌کنیم سومین پرواز بین المللی گرگان هم به صورت موقت در ایام اربعین به نجف راه اندازی شود و زائران بتوانند از آن استفاده کنند.

امیرشاهی بیان کرد: امیدواریم گلستان به زودی به یکی از برند های بسیار مهم و ارزشمند توسعه مناسبات خارجی به ویژه در ارتباطات و پروازهای بین المللی تبدیل شود.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان گفت: البته استان های مجاور مانند خراسان‌شمالی، مازندران، سمنان و غیره می‌توانند از این ظرفیت های پروازی استفاده کنند.

کد خبر: ۱۰۸٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha