۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
ایران به عنوان عضو کامل سازمان شانگهای پذیرفته می‌شود
رئیس جمهور چین:

ایران به عنوان عضو کامل سازمان شانگهای پذیرفته می‌شود

رئیس جمهور چین در نشست سازمان شانگهای در تاجیکستان گفت که در نشست امروز، ایران به عنوان عضو کامل سازمان همکاری شانگهای پذیرفته می‌شود.

به گزارش بازار، شی جین پینگ رئیس جمهور چین که امروز جمعه به صورت مجازی در اجلاس سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه پایتخت تاجیکستان شرکت داشت، اعلام کرد که ایران به عنوان عضو کامل سازمان همکاری شانگهای پذیرفته می شود.

رئیس جمهوری چین طی سخنرانی آنلاین خود در این اجلاس از تحریم های اعمال شده بر مبادلات اقتصادی جهان انتقاد کرد.

وی از هیچ کشوری نامی نبرد اما گفت هرگونه موانع در تجارت، تجارت و فناوری باید برداشته شود و این فرصت ها در اختیار همه قرار گیرد.

رئیس جمهوری چین از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای خواست «در کنار یکدیگر بایستند» و اجازه ندهند کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای مورد حمله کشورهای دیگر قرار گیرند.

تمرکز شی جین پینگ نیز بر افغانستان بود و گفت که جامعه بین المللی باید برای مقابله با چالش های پیش روی افغانستان با یکدیگر همکاری کند.

وی افزود: «ما باید افغانستان را به داشتن یک دولت فراگیر تشویق کنیم ... ما باید با همه انواع تروریسم مبارزه کنیم. بیایید سعی کنیم افغانستان را به راه صلح و ثبات تبدیل کنیم.»

شی جین پینگ همچنین به طور مفصل در مورد بیماری همه گیر و پیامدهای آن صحبت کرد و گفت که پکن طی پنج سال آینده میلیون ها دلار در توسعه تجارت در حوزه شانگهای سرمایه گذاری می کند. شی جین پینگ همچنین از ایجاد هزاران موسسه آموزشی برای شهروندان کشورهای عضو  سازمان همکاری شانگهای (SCO) توسط چین خبر داد.

کد خبر: ۱۰۸٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha