۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
۱۲ واحد فناور در سمنان پذیرش شدند/ ایجاد زمینه اشتغال جوانان
مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان:

۱۲ واحد فناور در سمنان پذیرش شدند/ ایجاد زمینه اشتغال جوانان

سمنان- مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از پذیرش ۱۲ واحد فناور در نیم‌سال اول ۱۴۰۰ در این مرکز خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی فناوری محور فعالیت‌های مرکز محسوب می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، عبدالمحمد کاشیان، از پذیرش ۱۲ واحد فناور در نیم‌سال اول ۱۴۰۰ در این مرکز خبر داد و اظهار کرد: زمینه‌های فعالیت این واحدها مهندسی شیمی، کشاورزی، مهندسی پزشکی، آی.تی، علوم انسانی و صنایع خلاق است که پس از طی مراحل ارزیابی و داوری تخصصی طرح‌ها، با حضور داوران تخصصی و نمایندگان واحدهای متقاضی در جلسات کمیته پذیرش و ارزیابی، بررسی و با پذیرش آنها در مرکز رشد موافقت شده است.

وی افزود: واحدهای فناور پذیرش شده، با هدف حمایت و هدایت تیم‌های کارآفرینی و شرکت‌های فناور و دانش‌­بنیان و بسترسازی لازم برای توسعه فناوری و تجاری­ سازی دستاوردهای پژوهشی و فناوری و کمک به اشتغال فارغ‌­التحصیلان، در فضاهای اختصاصی و اشتراکی مرکز رشد و مرکز نوآوری استقرار یافته‌اند و مورد حمایت مادی و معنوی قرار می گیرند.

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: واحدهای فناور مستقر، علاوه بر بهره‌مندی از مزایای خدماتی پارک از جمله فضای دفتری، خدمات ارتباطی، هم‌افزایی دانش فنی واحدهای مستقر، مشاوره‌های تجاری سازی و کسب و کار، از مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان شامل معافیت مالیاتی، امکان سرمایه‌گذاری خارجی و تسهیل روابط کار و اشتغال نیز بهره‌مند می‌شوند.

کاشیان خاطرنشان کرد: از بدو تأسیس مرکز رشد، ۲۸۱ واحد فناور جذب و پذیرش شده‌اند و محصولات دانش‌بنیان بسیاری تولید و به تجاری‌سازی رسیده و شرایط اشتغال برای بسیاری از جوانان فراهم شده است.

کد خبر: ۱۰۸٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha