۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل‌معامله؛ تنها سبزپوش بازار
بررسی معاملات بازار سهام در هفته ای که گذشت؛

صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل‌معامله؛ تنها سبزپوش بازار

ارزش کل معاملات و همچنین حجم کل معاملات در هفته منتهی به ۲۴ شهریور، نسبت به هفته گذشته کاهشی شد؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس نیز هم‌سو با معاملات بورسی روند کاهشی طی کردند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه، بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به ۲۴ شهریور ۱۴۰۰، حاکی از آن است که ارزش کل معاملات این بازار در این هفته نسبت به هفته گذشته با ۲۰ درصد کاهش، از ۴۲۸ هزار و ۷۲۹ میلیارد ریال به ۳۴۲ هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال رسید. همچنین، حجم کل معاملات این بازار از ۴۹ میلیارد و ۳۱۵ میلیون سهم در هفته گذشته به ۴۱ میلیارد و ۸۴ میلیون سهم رسید که کاهش ۱۶.۷درصدی را نشان می‌دهد.

وضعیت صعود و نزول بازارها
در هفته یادشده، تمامی بازارها نسبت به هفته گذشته خود، روند کاهشی را طی کردند. تنها در این میان، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل‌معامله افزایشی شدند.

بر این اساس، ارزش معاملات در بازار اول سهام، کاهش ۲۲ درصدی را در هفته جاری نسبت به هفته قبل تجربه کرد و از ۱۴۲ هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال به ۱۱۰ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز که هفته قبل ۱۸ هزار و ۶۷۴ میلیون سهم بود به ۱۴ میلیارد و ۶۵۳ میلیون سهم در هفته جاری رسید و کاهش ۲۲ درصدی را به ثبت رساند.

روند حرکت بازار دوم سهام نیز همانند بازار اول سهام کاهشی بود. به طوری‌که ارزش معاملات این بازار در هفته منتهی به ۲۴ شهریور نسبت به هفته قبل، ۳۰ درصد کاهش یافت و از ۲۰۳ هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال به ۱۴۳ هزار و ۳۲۴ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز با ۲۱ درصد کاهش، از ۲۶ میلیارد و ۸۶۹ میلیون سهم به ۲۱ میلیارد و ۳۵۱ میلیون سهم رسید.

بازار بدهی همچون بازارهای دیگر، هفته‌ای سرخ را پشت سر گذاشت و ارزش معاملات این بازار با افت ۲ درصدی از ۶ هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال در هفته قبل به ۶ هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال در هفته جاری رسید. حجم معاملات بازار بدهی نیز از ۷ میلیون برگه به ۶.۸۶میلیون برگه رسید که افت ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

ارزش معاملات در بازار مشتقه در هفته قبل ۲۷۳ میلیارد ریال بود که در هفته جاری به ۲۳۱ میلیارد ریال رسید و کاهش ۱۵ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار با ۹۳ درصد افزایش، از ۲ میلیون قرارداد در هفته قبل به ۳.۸ میلیون قرارداد در هفته جاری رسید.

صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در هفته منتهی به ۲۴ شهریور در مقایسه با هفته پیش، روندی افزایشی داشتند و ارزش معاملات این بازار از ۷۴ هزار و ۹۰۶ میلیارد ریال در هفته قبل به ۸۱ هزار و ۹۳۱ میلیارد ریال در هفته جاری رسید و رشد ۹.۳۸ را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار نیز با رشد ۳۴.۹۴ درصدی در این هفته نسبت به هفته قبل از ۳ میلیارد و ۷۶۴ میلیون یونیت به ۵ میلیارد و ۷۹ میلیون یونیت رسید.

شاخص کل کاهشی شد
بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس در هفته منتهی به ۲۴ شهریور نسبت به هفته قبل افت ۲.۴۷درصدی را تجربه کرد و از یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد تا یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد نزول کرد که افت ۳۷ هزار و ۷۱۴ واحدی را نشان می دهد.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز در هفته جاری نسبت به هفته قبل روندی کاهشی داشت و با ۳.۳۶ درصد کاهش از ۴۶۶ هزار و ۹۸ واحد به ۴۵۰ هزار و ۴۶۰ واحد رسید و ۱۵ هزار و ۶۳۹ واحد کاهش یافت.

کد خبر: ۱۰۸٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha