۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
ضرورت رفع مشکلات ترانزیتی/ «بنادر» گلوگاه‌های اقتصادی هستند
قالیباف:

ضرورت رفع مشکلات ترانزیتی/ «بنادر» گلوگاه‌های اقتصادی هستند

امیرآباد- رئیس مجلس شورای اسلامی کاهش زمان تخلیه و بارگیری کالا و رفع مشکلات ترانزیتی در بنادر را امری الزامی و ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدباقر قالیباف صبح پنجشنبه در بازدید از بندر ویژه اقتصادی امیرآباد با اشاره به ظرفیت های این بندر مهم در توسعه تبادلات تجاری به اوراسیا از آن به عنوان دروازه ایران به اتحادیه اوراسیا یاد کرد.

وی با اظهار اینکه باید از ظرفیت های تجاری بندر امیرآباد برای توسعه مبادلات اقتصادی با کشورهای حاشیه خزر و اوراسیا استفاده می شود، گفت: مناسبات اقتصادی در رویکرد مجلس شورای اسلامی دارای اهمیت ویژه ای است و باید به آن توجه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیرآباد به عنوان دروازه ورود ایران به اوراسیا می شود، حجم سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در این بندر را مناسب دانست و خواستار رفع مشکلات فراروی و افزایش ظرفیت تجاری و بندری امیرآباد شده است.

قالیباف افزایش ظرفیت بندری و تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد را ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه بنادر گلوگاه های اقتصادی کشور هستند، رفع مشکلات مرکز اقتصادی نیازمند عزم انقلابی و ملی است.

محمدعلی سعیدی‌پور مدیرعامل بندر ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر با اشاره به افزایش ۱۰۰هزار هکتاری محدوده این بندر و سرمایه گذاری برای ساخت اسکله‌های رورو و انبارهای ذخیره کالا گزارشی از روند عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این بندر را ارائه کرد.

کد خبر: ۱۰۷٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha