۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
صادرات ۱۱ میلیون تنی آهن و فولاد
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران اعلام کرد

صادرات ۱۱ میلیون تنی آهن و فولاد

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران از تامین کامل نیاز بازار به آهن و فولاد و صادرات ۱۱ میلیون تنی این محصولات خبر داد.

به گزارش بازار، حمیدرضا رستگار گفت: در فصلی هستیم که پیک مصرف گذشته و پروژه‌های مصرف‌کننده آهن به اتمام رسیده است.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران در ادامه گفت: اتفاقات جدیدی در زمینه زیاد شدن مصرف آهن و فولاد در کشور اتفاق نیفتاده است و با توجه به پیشنهاداتی که در خصوص ساخت واحدهای مسکونی مطرح شده، هنوز شروع ساخت واحدهای مسکونی انجام نشده است بنابراین هیچ نوع کمبودی در آهن و فولاد نداریم و تولیدات به اندازه‌ای بوده که بحث صادرات نیز قابل انجام است.
 
وی افزود: با توجه به تغییر نرخ ارز و سیاست‌هایی که دولت در بحث آهن و فولاد و سیمان همچنین بحث مسکن داشته است قرار بر این است که مقداری کنترل قیمت‌ها و کنترل حوزه آهن و فولاد و سیمان دقیق‌تر شود وپیشنهاداتی نیز شده است و به سمتی می‌رویم که توازن در بحث قیمت‌گذاری و میزان مصرف در بازار آهن و فولاد برقرار شود.
 
رستگار در خصوص عرضه آهن و فولاد در بورس کالا، گفت: بورس کالا یک جایگاه و تعریف علمی و قانونی در کشور دارد و اگر واقعاً بورس کالا جایی باشد که عرضه و تقاضای واقعی در آنجا صورت بگیرد همچنین خریداران و فروشندگان چارچوب‌های اصلی را رعایت کنند خوب است، ولی متأسفانه از دیدگاه ما بورس جایگاه شفافی نداشته و در عرضه، تقاضا و کشف قیمت خیلی شفاف عمل نکرده است.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران در ادامه گفت: دستگاه‌های قانونی که متولی امر هستند و تشکل‌های قانونی که باید در این حوزه نظر بدهند، ناظر باشند و قیمت‌گذاری را تأییدکنند به نظر می‌رسد که جایگاه‌شان در بورس خالی است از جمله خود اتحادیه آهن و فولاد با توجه به اینکه چند هزار عضو دارد و مسئول توزیع آهن و فولاد است، ولی متأسفانه از اینکه کشف قیمت به چه صورت و توسط چه سازوکاری انجام می‌شود اطلاعی ندارد حتی گزارش نیز به ما نمی‌دهد.
 
وی افزود: همچنین ابهاماتی در خصوص اینکه چه افرادی با چه سودی خرید می‌کنند و در بازار کالا را به چه کسانی می‌فروشند وجود دارد که باید حتماً اصلاح شود و تا وقتی که اصلاح نشود عملکرد بورس برای ما مورد تأیید نیست و غیرشفاف است و در حق مصرف‌کننده نهایی ظلم شده است.
 
رستگار در خصوص میزان صادرات آهن و فولاد گفت: مصرف داخلی آهن و فولاد کشور حدود ۱۷ الی۲۰میلیون تن است و حدود ۱۱ میلیون تن نیز صادرات داریم.

کد خبر: ۱۰۷٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha