۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
البرز یک چهارم از درآمد بیمه حوادث را خسارت پرداخت کرد! | بیمه ای که در کسب درآمد موفق است
گزارش بازار از گزیده صورت های مالی بیمه البرز؛

البرز یک چهارم از درآمد بیمه حوادث را خسارت پرداخت کرد! | بیمه ای که در کسب درآمد موفق است

با آنکه شرکت بیمه البرز در عالی ترین سطح توانگری مالی قرار دارد اما این شرکت در انجام امور، کمترین خسارت بیمه حوادث و درمان را پرداخت و سود قابل توجهی را از این بخش ها کسب کرد.

بازار؛ گروه بانک و بیمه : با وجودی که شرکت بیمه البرز توانسته است با مدیریتی درست و برنامه ریزی های اصولی سطح توانگری های خود را در مرتبه بالایی قرار دهد اما این شرکت با آنکه خدمات رسانی مطلوبی به بیمه گزاران ارایه می کند، ولی در فروش صدور بیمه نامه حوادث و بخش درمان سود قابل توجهی را نسبت به پرداخت خسارت در این زمینه کسب کرده است.

گزارش صورت های مالی منتشر شده در سامانه کدال از فعالیت های شرکت بیمه البرز نشان می دهد در  ابتدای سال مالی تا مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۳۱ این شرکت ۲۰ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال خسارت به بیمه گزاران در بخش حوادث پرداخت کرده است در حالی که در همین زمان بیمه البرز ۸۵ میلیارد و ۹۹۵ میلیون ریال حق بیمه  صادر کرده و به سود قابل توجهی در این بخش رسیده است.

همچنین شرکت بیمه البرز در بخش درمان نیز طی مدت یاد شده ۸ هزار میلیارد و ۲۵۱ میلیون ریال حق بیمه را در این بخش صادر کرده است که در مقابل فقط ۳ هزار و ۸۹۵ میلیارد و ۸۹۱ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است تا در این بخش نیز توانسته باشد به خوبی کسب درآمد کند.

گفتنی است؛ با توجه به سابقه طولانی خدمت، اعتبار و برخورداری شرکت بیمه البرز از توان مالی مناسب همچنین برنامه ریزی های درست و کارشناسانه این شرکت، برای کسب سودآوری نهمین سال متوالی در عالی‌ترین سطح توانگری مالی قرار گرفته است.

بر اساس بررسی صورت‌های مالی سال ۱۳۹۹، بیمه البرز سال ۱۳۹۹ با کسب نسبت توانگری ۲۲۲ درصد در سطح یک توانگری و وضعیت مطلوب قرار گرفت.

سهامداران بیمه البرز در تیر امسال با افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۳۵ هزار میلیارد ریال معادل ۱۴۳ درصد افزایش، موافقت کردند که در نتیجه، سرمایه شرکت بیمه البرز در مرحله اول در سال جاری تا سقف ۲۸ هزار و ۸۴۸ میلیارد ریال به صورت قطعی و تا سقف ۳۵ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

بدین ترتیب شرکت بیمه البرز با افزایش سرمایه مذکور همچنان بزرگ‌ترین شرکت بیمه کشور از لحاظ سرمایه است.

کد خبر: ۱۰۷٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha