۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
اعلام نتیجه هفدهمین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی

اعلام نتیجه هفدهمین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی

بانک مرکزی ضمن اعلام نتیجه‌ هفدهمین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۰ مورخ ۲۳ شهریور ماه)، اعلام کرد که ‌حراج جدید اوراق یاد شده در تاریخ ۳۰ شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، جزئیات این گزارش به شرح زیر است:

اعلام نتیجه هفدهمین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی

تمام نهادهای مالی متقاضی شرکت در این حراج می‌توانند سفارش‌های خود را در هر نماد به طور جداگانه ارسال کنند. حداقل حجم سفارش در هر یک از نمادهای مزبور ۵۰۰ هزار ورقه است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی الزامی به پذیرش کلیه پیشنهادات دریافتی یا فروش کلیه اوراق عرضه‌شده در حراج را ندارد. بانک مرکزی سفارشات دریافت‌شده را به منظور تصمیم‌گیری به آن وزارتخانه ارسال و وزارتخانه مزبور نسبت به تعیین سفارش‌های برنده اقدام می‌کند. در نهایت، عرضه اوراق به تمامی برندگان انجام می‌شود. بانک مرکزی بر اساس جزء (۴) بند «ک» تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مجاز به خرید و فروش اوراق مالی اسلامی دولت در بازار ثانویه اوراق است. کارگزاری این بانک ضمن تامین‌ زیرساخت معاملات و برگزاری حراج، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی فروش‌رفته نداشته و اوراق مزبور را در بازار اولیه به منظور تامین مالی دولت خریداری نخواهد کرد.

کد خبر: ۱۰۷٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha