۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
تداوم کشت کلزا در کردستان| نقدینگی کشاورزان تامین می شود
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

تداوم کشت کلزا در کردستان| نقدینگی کشاورزان تامین می شود

سنندج- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان از تداوم کشت کلزا در این استان خبر داد و گفت: کشت کلزا از ۱۵ شهریور ماه آغاز شده و این روند تا ۱۵ مهر ماه ادامه دارد.

محمدصالح احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به ظرفیت های بالای استان کردستان در حوزه کشت کلزا، اظهار کرد: کشت کلزا در استان کردستان به صورت معمول از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر ماه صورت می گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است که در سال زراعی جاری چهار هزار هکتار از اراضی قابل کشت در استان کردستان زیر پوشش کشت کلزا قرار گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: در سال جاری در سراسر استان کردستان، به ویژه مناطق معتدل از جمله بانه، مریوان، کامیاران و دهگلان کشت کلزا به صورت جدی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های سازمان جهاد کشاورزی خرید تضمینی محصولات کشاورزی است، افزود: امسال با توجه به مشخص شدن قیمت خرید تضمینی کلزا، میزان استقبال از این مهم در استان کردستان در هفته نخست کشت رضایت بخش است.

احمدی افزود: خوشبختانه با توجه به تصمیم دولت و هماهنگی های صورت گرفته کلزا کشت شده در قالب قرارداد کشت، با قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان خریداری می شود و این وضعیت باعث افزایش استقبال کشاورزان کردستانی از کشت این محصول شده است.

وی با بیان اینکه در کنار قرارداد کشت، بحث تامین نهاده های مورد نیاز نیز عملی می شد، بیان کرد: ما در سازمان جهاد کشاورزی در مرکز استان و سایر شهرستان ها آماده عقد قرارداد با کشاورزان هستیم و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

پرداخت ۲۰ میلیون تومان برای تامین نقدینگی کشت کلزا در کردستان
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و با توجه به تامین منابع مورد نیاز، برای هر کشاورز متقاضی کشت کلزا۲۰ میلیون تومان به عنوان تامین نقدینگی پرداخت می شود.

وی افزود: این میزان پرداخت وجه برای تامین نقدینگی کشت کلزا از سوی بانک کشاورزی و در قالب کشاورز کارت به افراد متقاضی پرداخت می شود و این گام بسیار مهمی در راستای حمایت از کشت محصولات دارای بازار مناسب است.

احمدی در پایان استقبال کشاورزان از کشت کلزا تاکنون را خیلی خوب عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای در اختیار، خوشبختانه کردستان از قطب های اصلی تولید کلزا در کشور است و به همین دلیل حمایت از افزایش سطح زیرکشت و رشد میزان تولید همواره یکی از اولویت های اصلی است.

کد خبر: ۱۰۷٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha