۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی به ۱۰ درصد می‌رسد
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی به ۱۰ درصد می‌رسد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وعده داد که سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی به ۱۰ درصد برسد.

به گزارش بازار، روح الله عباس پور در تشریح نشست روز گذشته(سه‌شنبه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس که با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد اشاره کرد و افزود: وزیر ارتباطات در این نشست گزارشی از وضعیت اجرای شبکه ملی اطلاعات و برنامه‌های این وزارتخانه برای تحقق آن ارائه کرد؛ با وجود گذشت سال‌ها از زمان اجرایی شدن این شبکه، اما تاکنون اقدامات اساسی در این زمینه انجام نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: برنامه وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات انجام اقدامات اساسی برای توسعه شبکه ملی اطلاعات است که براساس گزارش‌های ارائه شده به این موضوع ورود شده است.

وی با بیان اینکه وزیر وعده داد که سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی (GDP) به ۱۰ درصد برسد، تصریح کرد: در حال حاضر این عدد رقم پایینی است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به نکات مطرح شده از سوی نمایندگان، توضیح داد: پوشش اینترنت در روستاها با توجه به آموزش مجازی یکی از گلایه‌های اعضای کمیسیون بود، در حال حاضر ۵ هزار روستای بیش از ۲۰ خانوار فاقد پوشش اینترنتی هستند که باید تحت پوشش قرار گیرد. رفع مشکلات موجود در حوزه تلفن ثابت نیز یکی دیگر از مطالبات نمایندگان بود.

کد خبر: ۱۰۷٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha