۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
آمایش سرزمین اولین گام برای ایجاد جهش تولید است
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس:

آمایش سرزمین اولین گام برای ایجاد جهش تولید است

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس معتقد است کشورمان از ظرفیت‌های بالایی برای به خودکفایی رسیدن در حوزه‌های مختلف برخوردار بوده که صرفا به آمایش صحیح سرزمینی در اولین فرصت نیاز است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اسدالله عباسی، با اشاره به امکان تحقق قطعی شعار سال تحت عنوان جهش تولید که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، گفت: کشور ما حتی در شرایط سخت موجود، کاملا ظرفیت تولید و حتی ایجاد جهش در تولید را دارد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آمایش صحیح سرزمینی می تواند به کشور کمک کند تا از تمام ظرفیت آن برای جهش تولید استفاده شود، اظهار داشت: ظرفیت کشور ما آنقدر بالا است که می توانیم در تمامی فصول نیازهای خود را برطرف کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن از تمام ابزارهای خود برای تضعیف کشورمان استفاده می کند، ابراز داشت: غذا و دارو از مهم ترین عواملی است که دشمن با تحریم به دنبال زمین زدن نظام جمهوری اسلامی است به خصوص که در شرایط فعلی بسیار به واردات در این دو حوزه نیازمندیم این در حالی است که از هم اکنون باید بتوانیم در این دو حوزه به خودکفایی برسیم و ظرفیت های آن را نیز داریم.

عباسی ادامه داد: در حال حاضر در بخش هوافضا، مدرن ترین موشک ها را تولید می کنیم پس چرا نتوانیم در صنایع دیگر همچون خودروسازی به خودکفایی برسیم در حالی که دانش آن را نیز داریم و شرکت های دانش بنیان نیز در این حوزه بسیار قوی هستند.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه سه قوه در حرکت کارخانجات به سمت جهش تولید، عنوان کرد: مجلس می تواند مسیر را برای دولت و اجرای قوانین تسهیل کننده، هموار کند که در این زمینه می توان به حمایت از تولیدکننده با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و رونق کسب و کار با برطرف کردن موانع موجود اشاره کرد همچنین بیمه، بخشودگی جرائم بانکی و مشخص کردن منابع کم بهره برای تسهیلات می تواند موجب انگیزه و تشویق تولیدکنندگان واقع شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس این آمادگی را دارد که برای تسهیل صادرات در حوزه قانون گمرک ورود کرده و اگر نیاز به تنقیح قوانین جهت برطرف کردن موانع صادراتی است، تمهیدات لازم را برای اصلاح آن فراهم کند.

کد خبر: ۱۰٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha