۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
۲۵ درصد کارگاه های کفش «هیدج» تعطیل شدند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۲۵ درصد کارگاه های کفش «هیدج» تعطیل شدند

زنجان- ملک محمدی، مدیرعامل تلاشگران صنعت کفش دست دوز هیدج گفت: با شیوع کرونا بیش از ۲۵ درصد از کارگاه های کفش در شهر هیدج به علت مشکلات مختلف و نبود توان مالی تعطیل شدند. 

علی‌اکبر ملک‌محمدی  در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کرونا باعث شد کارگاه های تولیدی کفش در شهر هیدج دچار مشکلات زیادی شوند، گفت: صندوق توسعه کارآفرینی بیش از ۶ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولید کفش در هیدج  پرداخت کرد. 

وی از اشتغال بیش از سه هزار  و ۵۰۰ نفر در کارگاه های کفش در شهر هیدج خبر داد و گفت: با حمایت دولت اشتغال در این بخش افزایش می یابد. 

 مدیرعامل تلاشگران صنعت کفش دست دوز هیدج با بیان اینکه شهر هیدج با تولید سالانه بیش از ۱۰ میلیون جفت کفش یکی از مراکز مهم کشور در این صنعت است، گفت: در حالت استاندارد روزانه بیش از ۳۵ هزار جفت انواع کفش در شهر هیدج تولید می شود. 

ملک محمدی  با بیان اینکه تعاونی تلاشگران کفش هیدج از سال ۹۲ تشکیل شده و رسالت این تعاونی رفع مشکلات صنعت کفش در هیدج است، تاکید کرد: اگر مسئولان در بحث سرمایه در گردش و اعطای مجوز همراهی کنند، این صنعت در اشتغال و اقتصاد استان بسیار موثر خواهد بود. 

وی با بیان اینکه واردات کفش چینی به کشور باعث می‌شود که این صنعت توسعه پیدا نکند، افزود: شهر هیدج یکی از قطب‌های اصلی تولید کفش بچه‌گانه در کشور است.

مدیرعامل تلاشگران صنعت کفش دست دوز هیدج با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۴۹ واحد تولیدی کفش در هیدج فعال هستند، تصریح کرد: ۱۴۳ واحد از این شرکت‌ها عضو شرکت تعاونی تلاشگران کفش هیدج هستند.

ملک محمدی افزود: با شیوع کرونا بیش از ۲۵ درصد از کارگاه های کفش در شهر هیدج به علت مشکلات مختلف و عدم توان مالی تعطیل شدند. 

کد خبر: ۱۰۷٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha