۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
 پیش‌بینی اوپک از افزایش تقاضای انواع سوخت در سال ۲۰۲۲

پیش‌بینی اوپک از افزایش تقاضای انواع سوخت در سال ۲۰۲۲

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماهانه خود افزایش مصرف سوخت در سال آینده را پیش بینی کرده و انتظار دارد تقاضای جهانی نفت ۴.۲ میلیون بشکه در روز (bpd) افزایش یابد.

به گزارش بازار، اوپک در گزارش ماهانه خود در ماه سپتامبر اعلام کرد که کل تقاضای نفت در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۰.۸ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که از سطح قبل از همه گیری بیشتر است.

این سازمان همچنین تصریح کرد: انتظار می‌رود بهبود تقاضا برای همه نوع سوخت بهبود یابد و با رشد اقتصادی پایدار در همه مناطق  تقاضا پشتیبانی شود. رقم پیش بینی شده برای تقاضای نفت در سال آینده ۰.۹ میلیون بشکه در روز بیشتر از برآورد اعلام شده توسط این سازمان در ماه اگوست است.

این گزارش می‌گوید رشد تقاضای جهانی برای نفت تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۶ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. پیش بینی تقاضای نفت در نیمه دوم سال به دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا و به ویژه نوع دلتا کاهش یافت.

با این حال، اوپک خاطرنشان کرد که تقاضا برای این کالا در سه ماهه سوم سال جاری، به ویژه در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، ثابت باشد.

به طور کلی، اوپک پیش بینی می‌کند که تقاضای نفت در سال ۲۰۲۱ به سطح ۹۶.۷ میلیون بشکه در روز برسد. همچنین انتظار می‌رود که میزان عرضه در بازار نفت تا پایان سال به رقم ۹۰۰۰۰۰ بشکه در روز افزایش یابد و مجموع عرضه را تا ۶۳.۸ میلیون بشکه در روز افزایش دهد. این امر در شرایط افزایش تولید در کانادا، روسیه، چین، ایالات متحده، برزیل و نروژ اتفاق می‌افتد.

کد خبر: ۱۰۷٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha