۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
راهکار کاهش ریسک در بورس چیست؟
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

راهکار کاهش ریسک در بورس چیست؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به نوسانات بازار سرمایه افرادی که اطلاعات کافی در زمینه خرید و فروش در بورس ندارند می‌توانند در صندوق‌های بورسی، سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش بازار، علی رسولی‌زاده افزود: افراد به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند که صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مسیر سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است.

وی بیان کرد: افراد تازه‌کار بهتر است برای ورود به بازار از صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنند، زیرا این صندوق‌ها توسط یک تیم حرفه‌ای مدیریت می‌شود و با مدیریت بهینه دارایی‌ها، در بازار سرمایه کارآمدتر حضور می‌یابند.

رسولی‌زاده افزود: بدلیل ماهیت ریسک‌پذیری بازار سرمایه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در شرایط مثبت و منفی از نوسانات بازار به دور هستند، زیرا این صندوق‌ها از سبد دارایی متفاوتی تشکیل شده‌اند و نسبت به افرادی که دارای تک سهم هستند ریسک کمتری دارند.

وی ادامه داد: وقتی سرمایه‌گذار در بورس، به صورت تک سهم وارد شود امکان نقدشوندگی سریع سهم کم است، اما این صندوق‌ها بدلیل ترکیبی از سهام و دارایی، قابلیت نقدشوندگی سریعی دارند.

رسولی‌زاده با اشاره اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در دنیا به نام صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک شناخته می‌شوند گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری در دنیا یکی از ابزار متعارف هستند و در کشورهای مختلف بیشتر مردم برای ورود به بازار سرمایه از صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند و به ندرت بطور مستقیم وارد بازار می‌شوند.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: برای تسهیل سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سازمان بورس و اوراق بهادار با همکاری کسب و کارهای نوپا (استارتاپ‌ها) محیطی را فراهم کرده تا افراد به راحتی با استفاده از تلفن همراه از صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

وی افزود: سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از تلفن همراه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری‌های مختلف را ارزیابی کند و با اگاهی کامل اقدام به خرید واحدهای صندوق کنند.

رسولی‌زاده گفت: با خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری مردم می‌توانند سرمایه‌گذاری کارآمدتر و با نقدشوندگی بیشتری در بازار داشته باشند.

کد خبر: ۱۰۷٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha