۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
طرح تقویت امنیت غذایی؛ حلال مشکل پرداخت غرامت به کشاورزان
عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی بیان کرد

طرح تقویت امنیت غذایی؛ حلال مشکل پرداخت غرامت به کشاورزان

طبق دستور بانک مرکزی، بانک کشاورزی اجازه ندارد که غرامت به صندوق کشاورزی بپردازد، اما اگر طرح تقویت امنیت غذایی کشور به قانون تبدیل شود این مشکل هم رفع خواهد شد.

به گزارش بازار، تورج سعیدی، عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی گفت: صندوق بیمه کشاورزی که بیش از ۳۶ سال از فعالیت آن می گذرد در این طرح جایگاه ویژه ای دارد.

وی افزود: صندوق بیمه کشاورزی طبق مأموریت قانونی که دارد طراحی های لازم را برای حمایت از تولید انجام می دهد. یکی از این حمایت ها، اعمال ۳۰ درصد تخفیف به کشت های قراردادی است که ابزارش هم آماده است و ما منتظر ابلاغ قانون آن هستیم.

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی خاطرنشان کرد: قانونگذار، صندوق بیمه کشاورزی را در زیربخش های مختلف کشاورزی موظف به بیمه کرده که در حال حاضر هم بیمه های دایر در حوزه نهاده های تولید، ساختمان ها، ابنیه، تاسیسات و ماشین آلات وجود دارد.

سعیدی درمورد ظرفیت و توان صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: توانمندی های صندوق را بر اساس تاریخ گذشته و رفتار بیمه گران می توان پیش بینی کرد، یکی از مولفه ها توان مالی صندوق است و از آنجایی هم که بخشی از این صندوق دولتی است باید اندازه بیمه موضوع با میزان بودجه تطابق داشته باشد.

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه تمامی شعب بانک کشاورزی در روستاها و بخشها و دهستانها و شهرستانها در اختیار کشاورزان و بیمه گذاران هستند گفت: اعتبارات صندوق بیمه برای حمایت از کشاورزان در سال گذشته از سوی مجلس به دو برابر افزایش یافت.

سعیدی با بیان اینکه بیمه های کشاورزی در کشورهای دنیا بخشی از یک ساختار هستند که تولید را حمایت می کنند و به آژانس های مالی نیز وابسته اند گفت: حمایت از تولید در حوزه سوانح نباید طوری باشد که کشاورز منتظر بماند که آیا دولت بودجه دارد یا خیر.

وی افزود: درست است که صندوق بیمه کشاورزی یک شرکت دولتی با شخصیت مستقل حقیقی است اما در خود قانون آمده که باید در بانک کشاورزی تاسیس شود که این صندوق هم در بانک کشاورزی تاسیس شده و هم هیچ ارتباطی با بانک ندارد.

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی اظهارکرد: طبق دستور بانک مرکزی، بانک کشاورزی اجازه ندارد که غرامت و خسارت به صندوق کشاورزی بپردازد یعنی نهادهای نظارتی بانک را از این کار ممنوع کرده اند اما اگر طرح تقویت امنیت غذایی کشور به قانون تبدیل شود این مشکل هم رفع خواهدشد.

کد خبر: ۱۰۷٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha