۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
معادن غرب مازندران زیان‌ده هستند
رئیس انجمن معدن غرب مازندران:

معادن غرب مازندران زیان‌ده هستند

چالوس- باران چشمه، رئیس انجمن معدن غرب مازندران با اشاره به بالابودن هزینه‌های معدن گفت: معادن منطقه زیان‌ده و در معرض تعطیلی هستند.

عبادالله باران چشمه در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ریشه گرانی در خارج از معادن است، افزود: به دلیل حجم بالای سرمایه گذاری و زیان ده بودن، معادن یکی یکی در حال تعطیلی هستند.

وی افزود: به دلیل افزایش هزینه ها و ناکافی بودن درآمدها، معادن منطقه در حال تعطیلی هستند و باید برای حمایت از آنان اقدام کرد.

رئیس انجمن معدن غرب مازندران فرسودگی تجهیزات را از جمله مشکلات معادن ذکر کرد و گفت: قیمت یک بیل مکانیکی که ۲۰۰ میلیون تومان بود اکنون به بیش از سه میلیارد تومان رسیده است.

باران چشمه گفت: تجهیزات معادن در حال فرسودگی است و قیمت آن در چندسال آینده چندبرابر می شود و تامین آن برای معدنکاران سخت است.

وی یادآور شد: افزایش استهلاک و بالارفتن قیمت تمام شده عرصه را برای فعالیت معادن سخت کرده است و نبود درآمدهای کافی سبب شده تا معادن در آستانه تعطیلی قرار گیرند.

رئیس انجمن معدن غرب مازندران با اظهار اینکه در حال حاضر معادن شن و ماسن در غرب مازندران فعالیت دارند، گفت: مواد معدنی دیگری نظیر سنگ تزیینی و غیره در منطقه وجود دارد که هر یک به دلایلی نظیر زیست محیطی و یا تنش های اجتماعی یا اکتشاف نشدند و یا تعطیل هستند.

کد خبر: ۱۰۷٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha