۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
افزایش سطح همکاری‌های منطقه‌ای در گرو فعال شدن میز اقتصادی سفارتخانه‌ها
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس مطرح کرد

افزایش سطح همکاری‌های منطقه‌ای در گرو فعال شدن میز اقتصادی سفارتخانه‌ها

آصفری، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: بکارگیری ارزهای دوجانبه در همکاری های تجاری در گرو فعال شدن میزهای اقتصادی در سفارتخانه های کشورمان است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدحسن آصفری، در خصوص اهمیت بکارگیری ارزهای دوجانبه در همکاری های تجاری با کشورهای آسیایی و همسایه، گفت: برای تحقق موضوع یاد شده نیاز به فعال شدن میزهای اقتصادی در سفارتخانه های کشورمان است.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی باید تلاش مضاعفی انجام دهد تا بازارهای هدف در کشورهای همسایه شناسایی شده و زمینه فعالیت بیشتر تجار فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه چیدن تمام تخم مرغ ها در سبد برجام موجب شد از ظرفیت کشورهای همسایه غافل شویم، ادامه داد: بر این اساس سطح روابط با کشورهای همسایه باید ارتقاء یابد و بر اشتراکات خصوصا در حوزه اقتصادی تاکید جدی شود که بهره گیری از ارزهای دوجانبه می تواند یکی از این موارد باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک همکاری های تجاری با کشورهای آسیایی راهکاری موثر برای مقابله با یکه تازی های ایالات متحده در منطقه است و این مهم در گرو فعالیت بیشتر وزارت امور خارجه و دیگر مجموعه های مرتبط است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چندین کشور تحریم هستند که اگر کشورمان با آنها توافق اقتصادی انعقاد کند، راهکار مناسبی برای جلوگیری از آثار تحریمی خواهد بود.

کد خبر: ۱۰۷٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha