۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۷
سندیت برگ سبز خودرو تفسیر شود| برداشت سردفتران از قانون متفاوت است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

سندیت برگ سبز خودرو تفسیر شود| برداشت سردفتران از قانون متفاوت است

حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به اینکه تفسیر قوانین عادی بر عهده مجلس است باید مجلس درباره سندیت برگ سبز خودرو ورود و قانون مرتبط را تفسیر کند.

حجت الله فیروزی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به پذیرش برگ سبز خودرو به عنوان سند رسمی  بیان داشت: مردم به دنبال این هستند که کارشان آسان تر و هزینه هایشان کمتر شود لذا با این شرایط همین اتفاق هم رخ خواهد داد.

وی افزود: اما از سوی دیگر  سردفتران هم حرفهایی دارند و برداشت شان از قانون متفاوت است که باید این موارد هم شنیده شود.

 این نماینده مجلس بیان داشت: پیشنهاد بنده این است که با توجه به اینکه تفسیر قوانین عادی بر عهده مجلس است مجلس در این زمینه ورود کند و کمیسیون قضایی نیز به عنوان یکی از متولیان قوانین مجلس، به این موضوع بپردازد و یک تفسیر از این قانون ارائه دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: از این طریق دیگر برداشت های متفاوت از این قانون شکل نمی گیرد چرا که در حال حاضر به خاطر گنگ بودن و ابهام داشتن قانون، نیروی انتظامی یک برداشت  و دفاتر اسناد هم یک برداشت مجزا  از این قانون دارند.

فیروزی تصریح کرد :به نظر بنده به دلیل اینکه یکنواختی در این موضوع ایجاد و شائبه شکل نگیرد با توجه به اینکه این قانون، قانون عادی است وظیفه مجلس این است که این قانون را تفسیر کند تا هم مردم دچار سردرگمی نشوند و هم دستگاه ها به زحمت نیافتند.

کد خبر: ۱۰۷٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha