۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
واکسن برکت با پشتوانه فنی کشور تولید شده است
رئیس انجمن ویروس شناسی ایران:

واکسن برکت با پشتوانه فنی کشور تولید شده است

گرگان- تبرایی، رئیس انجمن ویروس شناسی ایران با بیان این که کشور ما بیش از ۱۰۰ سال سابقه تولید واکسن دارد، گفت: واکسن کووایران برکت با پشتوانه فنی کشور تولید شده است.

علیجان تبرایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: توصیه بر این است که مردم هر واکسنی را که در دسترس بوده دریافت کنند.

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران افزود: تمام واکسن هایی که در چرخه واکسیناسیون کشورهای مختلف استفاده می شود تایید شده بوده و قابلیت استفاده دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سرعت واکسیناسیون باید در کشور بالا می رفت در کنار تولید داخلی که به همت جوانان شکل گرفته، واردات انجام شد.

تبرایی گفت: واکسن ها یا توسط سازمان جهانی بهداشت تایید شده و یا اینکه کشورها خود آنها را ارزیابی کرده و مجوز استفاده می دهند.

رئیس انجمن ویروس شناسی با اشاره به عقبه تاریخی ساخت واکسن در کشور، گفت: واکسن برکت با همان پشتوانه در بدنه فنی کشور تولید شد و تاییدات داخلی را اخذ کرده و امیدواریم بتواند تاییدات خارجی را هم کسب کند.

تبرایی بیان کرد: کشور ما بیش از ۱۰۰ سال در تولید واکسن چه در حوزه انسانی و چه در زمینه حیوانی سابقه داشته و توانسته جلوی بسیاری از بیماری‌ها را بگیرد.

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران افزود: ایمنی واکسن ها ۱۰۰ درصدی نیست و عوارض و اثرات خاص خود را دارد و متناسب با سن، شرایط ایمنی و ویژگی‌های ژنتیکی می تواند متفاوت باشد.

وی با بیان این که تنوع واکسن با توجه به تنوع جمعیتی مد نظر است، گفت: همه واکسن ها شدت مرگ و میر و شدت بیماری را کاهش می دهند لذا توصیه این است که هر واکسنی که در دسترس بود بهترین واکسن است و نباید واکسیناسیون را به تاخیر انداخت.

کد خبر: ۱۰۷٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha