۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
ابلاغ ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای مشاغل خانگی خراسان جنوبی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ابلاغ ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای مشاغل خانگی خراسان جنوبی

بیرجند- اکبری راد، مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی از ابلاغ ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای مشاغل خانگی استان در سال جاری خبرداد.

علی اکبر اکبری راد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای حوزه مشاغل خانگی استان در سال جاری ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی مدتهاست که به عنوان شغلی با درآمدی نسبتاً پایدار معرفی شده و از مزایای خوبی برخوردار است بیان کرد: انجام فعالیت در خانه منجر به کاهش هزینه اجاره یا خرید مکان فعالیت شغلی و کسب و کار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه مشاغل خانگی زمینه ساز بهبود وضعیت اقتصادی خانوار و جامعه است بر تلاش برای توسعه مشاغل خانگی در استان تاکید کرد.

اکبری راد بیان کرد: ۳۲۳ رشته‌های مشاغل خانگی در حوزه‌های صنایع دستی، فرش دستباف و رشته‌های مرتبط با صنایع، تولیدی (صنعت و خدمات)، امور تولیدات دامی شیلات صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی عشایری و فعالیت‌های فرهنگی و هنری وجود دارد که می‌توانند از این تسهیلات ارزان قیمت بهره مند شوند.

وی دستگاه‌های اجرایی صادر کننده مجوز فعالیت مشاغل خانگی را شامل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: با توسعه مشاغل خانگی زمینه همکاری اعضای خانواده و بهره گیری از توان سایر اعضای خانواده به عنوان نیروی کار و کمک به استحکام بیشتر خانواده را فراهم خواهیم کرد.

وی ادامه داد: صنایع دستی دارای ۵۷ رشته، فرش و رشته‌های مرتبط ۱۲ رشته، تولیدی ۶۴ رشته، بخش کشاورزی، عشایری، دام و… ۵۹ رشته و فعالیت‌های فرهنگی ۱۳۱ رشته هستند که مشمول بهره‌مندی از این تسهیلات ارزان قیمت خواهند شد.

اکبری راد از افزایش پنج برابری این تسهیلات نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: بانک‌های عامل توسعه تعاون و رفاه کارگران در سطح استان این تسهیلات را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت خواهند کرد.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مشاغل خانگی دارای ظرفیت‌ها و توانایی‌های قابل توجه برای ایجاد اشتغال است، گفت: اولویت پرداخت این تسهیلات با مجریان پشتیبان، تعاونی‌های داری ظرفیت خوشه سازی، پیشران‌های فعال در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است.

به گفته وی همچنین متقاضیان آماده ورود به بازار و دارای مجوز مشاغل خانگی نیز می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

اکبری راد به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان اشاره کرد و گفت: تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه مشاغل خانگی به طرح‌های منطبق بر اولویت‌های این استان و مورد تأیید دستگاه‌های اجرایی پرداخت خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۷٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha