۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
آمادگی ۷ ایرلاین ایرانی برای جابجایی ۶۰ هزار زائر اربعین حسینی
سخنگوی سازمان هواپیمایی در گفتگو با «بازار» خبر داد

آمادگی ۷ ایرلاین ایرانی برای جابجایی ۶۰ هزار زائر اربعین حسینی

ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از آمادگی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی برای جابجایی ۶۰ هزار زائران اربعین حسینی خبر داد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: محمد حسن ذیبخش در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه سهمیه زائران ایرانی از ۳۰ هزار به ۶۰ هزار زائر افزایش پیدا کرده است آیا ناوگان هوایی ایران ظرفیت جایجایی این تعداد زائران ایرانی را بین فرودگاه های ایران و تجف و بغداد دارد، گفت: عراق پیشتر با عزیمت ۳۰ هزار زائر ایرانی موافقت کرده بود و تمام برنامه ریزهای ما در این راستا انجام شده بود تا از ۲۸ شهریور ماه سال جاری اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات آغاز شود.

وی افزود: نخست وزیر عراق به ایران سفر کرد و طبق هماهنگی های به عمل آمده است تعداد زائران ایرانی به ۶۰ هزار نفر افزایش یافته و باید در این زمینه در نشست با مدیران شرکت های هوایی رایزنی های لازم انجام شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با توجه به افزایش تعداد سهمیه ایران ما باید تمام امکانات خود را برای انجام سفرهای زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی به عراق آماده کنیم گفت: در این زمینه آمادگی خدمات فرودگاهی در فرودگاه های داخلی و فرودگاه نجف و بغداد نیز برای ما اهمیت زیادی دارد.

پیشتر هفت شرکت ایرانی برای جابجایی زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی اعلام آمادگی کرده بودند و قرار بر این شده بود که دو شرکت هواپیمایی عراقی نیز در این جابجایی مشارکت کنند

ذیبخش با بیان اینکه برای تأمین هواپیمای مورد نیاز برای جابجایی ۶۰ هزار زائر ایرانی به عتبات عالیات هیچگونه مشکلی نداریم، گفت: پیشتر هفت شرکت ایرانی برای جابجایی زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی اعلام آمادگی کرده بودند و قرار بر این شده بود که دو شرکت هواپیمایی عراقی نیز در این جابجایی مشارکت کنند.

۶ فرودگاه امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان و اهواز برای پروازهای اربعین در نظر گرفته شده است و ممکن است که تعداد فرودگاه ها افزایش یابد

ذیبخش در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص اینکه از کدام فرودگاه ها زائران ایرانی اعزام خواهند شد گفت: در حال حاضر ۶ فرودگاه امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان و اهواز برای پروازهای اربعین در نظر گرفته شده است و ممکن است که تعداد فرودگاه ها افزایش یابد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: با دو برابر شدن سهمیه ایران برای اربعین حسینی باید در خصوص قیمت بلیت و نیز کیفیت انجام پروازها بین ایران وعراق با مدیران شرکت های ایرانی نشست هایی را برگزار تا هماهنگی های لازم در این خصوص به عمل آید.

کد خبر: ۱۰۷٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha