۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
هزینه تولید ساختمان با افت قیمت سیمان ۱۰ درصد کاهش می‌یابد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

هزینه تولید ساختمان با افت قیمت سیمان ۱۰ درصد کاهش می‌یابد

ساری- مرتضوی، عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور با اشاره به افت قیمت سیمان گفت: این مسئله باعث کاهش ۱۰ درصدی در قیمت تولید ساختمان خواهد شد.

محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به کاهش قیمت سیمان در بازار اظهار داشت: در تولید سیمان در کشور کمبود نداریم ولی اکنون کارخانه ها با ۴۰ درصد ظرفیت مشغول کار هستند.

وی با بیان اینکه اگر کارخانه ها بخشی از ظرفیت تولید را به صنعت ساختمان اختصاص دهند، مشکلی در زمینه عرضه سیمان در داخل نخواهیم داشت، افزود: ثبات قیمت و نگهداری آن کار مشکلی نیست مشروط به اینکه در زمینه تولید از کارخانجات حمایت کنیم.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور یادآور شد: توقف تولید در کارخانه ها و عرضه نکردن سیمان دلیل بروز کمبود سیمان در داخل بوده است و این مسئله سبب شد تا قیمت سیمان بی سابقه افزایش یابد.

مرتضوی تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل افزایش تولید سیمان شاهد ثبات قیمت در بازار هستیم و به دلیل اینکه تولید سیمان در حال حاضر به اندازه کافی انجام می شود نباید مشکلی در عرضه باشد.

وی گفت: کاهش قیمت سیمان می تواند به کاهش ۱۰ درصدی قیمت در تولید ساختمان منجر شود و با توجه به اینکه فرآورده های دیگر از مصالح سیمان تاثیر می گیرند، کاهش قیمت سیمان در کاهش مصالح نیز تاثیرگذار است.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور درباره تسهیلاتی که برای ساخت مسکن داده می شود، افزود: در حال حاضر سقف تسهیلات مسکن به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است ولی به دلیل مشکلات تورمی چندان به اجرای این طرح و خانه شدن خوشبین نیستیم.

مرتضوی گفت: شرایط در حال تغییرات اساسی و زیرساختی در حوزه مسکن است و امیدواریم با تحقق وعده‌ها، زمینه‌های خانه‌دار شدن مردم و اقشار کم درآمد فراهم شود.

کد خبر: ۱۰۷٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha