۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
منابع واحدهای بزرگ تولیدی کهگیلویه وبویراحمد در تهران متمرکز شده است
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

منابع واحدهای بزرگ تولیدی کهگیلویه وبویراحمد در تهران متمرکز شده است

یاسوج- معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: واحدهای تولیدی پردرآمد استان، از بانک های کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات گرفته اما حساب اصلی و منابع مالی خود را در تهران متمرکز کرده اند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری استان، حشمت الله صمیمی دوست ظهر یک شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: یکی از مشکلات بانکی و مالی کهگیلویه و بویراحمد، نداشتن حساب بانکی واحدهای تولیدی پردرآمد در استان است.

وی بیان داشت: بیشتر این واحدها حساب اصلی خود را در شهر تهران باز کرده اند.

صمیمی دوست با بیان اینکه منابع مالی و پولی باید در بانک های استان در گردش باشند، گفت: بانک ها می توانند از این منابع برای پرداخت تسهیلات استفاده کنند چرا که نقش بخش های بانکی و تولیدی در اقتصاد و ارتباط دوسویه آنها است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که واحدهای تولیدی استان با آن روبرو هستند بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی از سوی بانک هاست و بانک هایی که اقدام به پرداخت تسهیلات می کنند بخشی از این تسهیلات را به عنوان ضمانت در بانک نگه می دارند.

صمیمی دوست تصریح کرد: این امر از تسریع در اجرای صحیح طرح ها جلوگیری می کند.

وی افزود: برخی بانک های خصوصی نیز سپرده های مردم را به روش های مختلف جمع آوری می کنند اما این سپرده ها در این استان بازتوزیع نمی کنند و از این مسیر به منابع مالی استان آسیب می زنند.

کد خبر: ۱۰۷٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha