۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
تغییر کاربری اراضی کشاورزی به معنای وابستگی به واردات خارجی است
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس:

تغییر کاربری اراضی کشاورزی به معنای وابستگی به واردات خارجی است

اعظمی ساردوئی، عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی به معنای وابستگی به واردات خارجی و تهدید امنیت غذایی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۱ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی گفت: باید درباره تبصره ۴ ماده ۱۱ طرح تقویت امنیت غذایی نکاتی را مطرح کنم. کسی با ایجاد استخر برای ذخیره آب کشاورزی مخالف نیست اما باید به این نکته نیز توجه کرد که وقتی این استخر به استخر شنا برای تفریح تبدیل می شود تغییر کاربری صورت می گیرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که تعریف انبار برای کشاورزی چیست، افزود: در نظر گرفتن مکانی ۵۰ تا ۱۰۰ متری برای احداث انبار مشکلی ندارد اما احداث سوله ای ۲ هزار متری تغییر کاربری اراضی کشاورزی محسوب می شود.

وی با اشاره به ضرورت تعریف آلونک و محل استراحت کشاورزان اضافه کرد: ایجاد باغ ویلا با بهانه ساخت آلونک تغییر کاربری اراضی کشاورزی است که در شالیزارهای شمالی کشور و باغات و اراضی مرغوب دماوند و فیروزکوه این اتفاق افتاده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، تصریح کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی به معنای وابستگی به واردات خارجی و تهدید امنیت غذایی است.

کد خبر: ۱۰۷٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha