۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
مسئولین جهاد کشاورزی با صنعت آرد بیگانه اند
رئیس اتحادیه تولید کنندگان آرد استان های خراسان

مسئولین جهاد کشاورزی با صنعت آرد بیگانه اند

حسینی، رئیس اتحادیه تولید کنندگان آرد استان های خراسان گفت: وزارت جهاد کشاورزی با صنعت آرد بیگانه است و لذا اگر در مورد قیمت سبوس تصمیم عاقلانه ای نگیرند مردم در تامین نان خود دچار مشکل جدی می شوند.

بازار؛ گروه کشاورزی: حسن حسینی، رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان آرد استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی در نشست خبری آنلاینی که صبح امروز ۲۱ شهریور ماه برگزار شد گفت: اگر وزارت جهاد کشاورزی تصمیم عاقلانه ای در خصوص قیمت سبوس نگیرد و بر روی عرضه آن به نرخ هزار و ۴۰۰ تومان اصرار بورزد آنچه در طول ۴۲ سال بدون دغدغه تامین می شده یعنی نان را، با این سیاست های شتاب زده و غیر کارشناسانه در این بخش مردم دچار مشکلات اساسی می شوند.

حسینی گفت: تجربه ثابت کرده است که هر زمانی که شرکت بازرگانی دولتی تحت مدیریت وزارت جهاد قرار می گیرد کارها به مشکل می خورد. مساله اینجا است که مسئولین وزارت جهاد کشاورزی نسبت به صنعت آرد و مشکلات شان بیگانه است. به عبارت دیگر این وزارتخانه  با صنعت آرد آشنایی ندارد و به عبارتی ما را به عنوان فرزند تنی خودشان حساب نمی کنند.

به جای نگاه فنی، وزارت جهاد کشاورزی به مشکلات صنعت آرد نگاه قدرتی دارد
وی ادامه داد: علت اینکه وزارت جهاد مسائل و مشکلات این صنعت را درک نمی کند این است که به جای اینکه با دید فنی به مشکلات و مسائل ما نگاه کند از دید قدرت می بینند و فقط دستور می دهند فلان اقدام رخ دهد.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان آرد استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی خاطر نشان کرد: در حالی به صنعت آرد کشور این ظلم را روا داشته اند و می گویند مابه التفاوت قیمت سبوس را ار دولت دریافت کنیم که در هنگام تحویل سبوس تورم ۴۰ درصد داریم و چند سال بعد هنگام دریافت ما به التفاوت قطعا با تورمی بالای ۱۰۰ درصد مواجه خواهیم بود.  

گفتنی است در حالی که پیش از این مصوب شد کارخانجات آرد سبوس خود را با قیمت عرضه و تقاضا به فروش برسانند وزارت جهاد طی نامه ای اعلام کرده است که این محصول مجددا با نرخ مصوب هزار و ۴۰۰ تومان به فروش برسد و در عوض مابه التفاوت ۲هزار و ۱۰۰ تومانی آن را کارخانجات آرد از دولت دریافت کنند. با این وجود کارخانه داران می گویند با توجه به اینکه دولت در پرداخت مابه التفاوت با تاخیر چند ساله اقدام می کند و آن هم به صورت قسطی پرداخت می شود عملا چیزی دست کارخانجات را نمی گیرد. لذا فعالان این صنعت نسبت به عملی شدن چنین خواسته ای معترض هستند.  

کد خبر: ۱۰۷٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha