۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
رشد قابل توجه درآمدها و کاهش چشمگیر بدهی های بانک کشاورزی!
در پی انتشار بخشی از صورت های مالی مشخص شد

رشد قابل توجه درآمدها و کاهش چشمگیر بدهی های بانک کشاورزی!

بررسی صورت های مالی منتشر شده بانک کشاورزی نشان می دهد این بانک طی یکسال اخیر رشد قابل توجهی در بخش درآمدها داشته و از طرفی بدهی های آن نیز به طور چشم گیری کاهش یافته است.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: صورت های مالی حسابرسی شده بانک کشاورزی چندی پیش درحالی منتشر شد که این بانک تمام و کمال صورت های مالی خود را منتشر نکرد. طوری که بررسی ها نشان می‌دهد به جای حدودا ۱۴۰ صفحه صورت مالی، آن را در چهار صفحه اول خلاصه و منتشر کرده است.
جزییات تسهیلات جاری و غیرجاری، میزان دارایی‌های در معرض ریسک و کفایت سرمایه، میزان تسهیلات و تعهدات کلان، جزییات تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط، جزییات هزینه‌های اداری و عمومی و ... مواردی هستند که نیازمند شفاف‌سازی بانک کشاورزی بوده و ارزیابی این موارد جز با انتشار کامل صورت مالی امکان‌پذیر نیست.
اما صورت های مالی بانک کشاورزی در سامانه کدال نشان می دهد که جمع بدهی های این بانک (پایان عملکرد واقعی ۱۴. ۴. ۱۴۰۰) ۱۳ هزار و ۸۲۱ میلیون ریال بوده است که این رقم در مقایسه با عملکرد پایان سال مالی گذشته  ۹۷ میلیارد و ۲۳ هزار میلیون ریال بوده است در چنین شرایطی جمع بدهی های این بانک به نسبت سال گذشته کاهش چشم گیری را نشان می دهد.
همچنین خالص دارایی های این بانک در سامانه کدال بیانگر آن است که (در پایان عملکرد واقعی منتهی به ۱۴. ۴. ۱۴۰۰) که این رقم ۱۴۸ میلیارد و ۴۵۹ میلیون ریال است که در پایان سال مالی قبل ( ۹۹.۴.۱۴) ۱۴۱ میلیارد و ۲۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال بوده است.
این بدان معناست که خالص دارایی های این بانک در طی این مدت (۱۴۰۰.۴.۱۴) با رشد مناسبی همراه شده است.
علاوه بر ارایه گزارش های مالی خالص دارایی های بانک کشاورزی، صورت های مالی این بانک در سامانه کدال نشان می دهد که جمع درآمدهای بانک کشاورزی (دوره منتهی به به ۱۴۰۰/۴/۱۴) ۵۴۶ میلیارد و ۹۹۱ میلیون و ۱۰۰هزار ریال است که این رقم در دوره مالی سال گذشته در همین تاریخ ۳۱۱ میلیارد و ۱۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال  رقم خورده است. بنابراین رقم اعلام شده در سامانه کدال بیانگر کسب درآمدهای قابل توجه بانک کشاورزی در این مدت زمان بوده است.
گفتنی است؛ مجمع عمومی عادی سالانه بانک کشاورزی صورت‌های مالی این بانک را در سال گذشته ۲۳ مرداد ماه سال جاری با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و کاظم خاوازی وزیر وقت جهاد کشاورزی، روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی عملکرد این بانک تصویب رساند.

کد خبر: ۱۰۷٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha