۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
رکودی تر شدن بازار آهن

رکودی تر شدن بازار آهن

در آخرین روز هفته گذشته قیمت های بازار آهن به طور تقریبی در ثبات بود. همچنین در روز پنجشنبه نرخ ارز نوسانات کمی را به نمایش گذاشت در بازار آهن نیز شاهد ثبات نسبی قیمت و بعضاً کاهش جزئی بودیم.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در آخرین روز هفته گذشته قیمت های بازار آهن به طور تقریبی در ثبات بود. همچنین در روز پنجشنبه نرخ ارز نوسانات کمی را به نمایش گذاشت و روی نرخ ۲۷ هزار و ۷۹۰ معامله شد در بازار آهن نیز شاهد ثبات نسبی قیمت و بعضاً کاهش جزئی در برخی مبادی فروش بودیم.

شاید بتوان اظهار داشت یکی از دلایل نوسانات نرخ ارز انتشار اخباری در مورد درآمدهای نفتی بود که جو روانی را بدین سو کشانید که دولت کاهش شدید و کسری بودجه دارد و همچنین تحولات هسته ای مجدداً در مسیر صعودی خود قرار گرفته است.

شایان ذکر است خبرهایی از سوی نمایندگان مجلس به گوش رسیده است که وزیر صنعت برنامه دارد که نرخ فولاد ظرف یک تا سه ماه آینده کاهش یابد و همین جمله و خبر نوید بخشی بود که منجر به افزایش رکود بازار گشته و خریداران بیش از پیش دست از معامله برداشتند.

با نزدیک شدن به فصل پاییز و کاهش ساخت و ساز مسکن باید چشم انتظار این باشیم که تولید کنندگان قیمت ها را چگونه اعمال می نمایند هرچند که در بازار رکودی فعلی با کاهش قیمت ها هم شاید بازار تکان چندانی نخورد. اما با شروع ساخت و ساز مسکن ملی می تواند رونقی را در بازار ایجاد نماید.

برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند که وعده ای که وزیر صمت داده است بنا به دلایلی قابل تحقق نیست اما با این وجود همین خبر بر جو روانی بازار اثر گذاشته و بلاتکلیفی فعالان بازار آهن را دوچندان کرده است، اصطلاحات بازار به شدت نخر شده است چه بسا تعداد کثیری از خریداران نیز همچنان چشم انتظار میلگرد ۱۴ و ۱۵ هزار تومانی هستند.

با مشاهده قیمت روز آهن مشاهده می‌شود در روز پنجشنبه قیمت‌میلگرد در اکثر مبادی فروش ثابت بوده و فقط تعداد کمی از مبادی کاهش قیمت و البته یک فروشنده نیز افزایش قیمت را اعمال کرده اند.

در بازار نبشی و ناودانی نیز کلیه قیمت ها ثابت اعلام شد، در بازار تیرآهن در بخش کیلو فروشی ثبات قیمت تیرآهن رویت شد، در بخش شاخ فروشی نیز شاخه های پر فروش کاهش قیمتی در حدود ۱۰ الی ۳۰ هزار تومان داشتند. در بازار پروفیل نیز قیمت‌ پروفیل ثابت و بدون تغییر بود.

کد خبر: ۱۰۷٬۱۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha