۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
آغاز آزادسازی حریم و بستر رودخانه «عباس آباد» همدان
مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای همدان خبرداد:

آغاز آزادسازی حریم و بستر رودخانه «عباس آباد» همدان

همدان - مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان درباره آزادسازی حریم رودخانه عباس آباد گفت: به دنبال آزادسازی سراسری رودخانه هستیم.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده با تأکید بر اینکه امسال بخشی از آزادسازی رودخانه عباس آباد در ماههای پیش رو آغاز می‌شود، اظهار کرد: ۳۸۸ کیلومتر از رودخانه‌های حوضه قره‌چای در حال عقد قرارداد با مهندسین مشاور است.

وی بابیان اینکه رودخانه مانند جاده نیست که حریم ثابتی داشته باشد و معمولاً رودخانه‌ها بر اساس عمق، سرعت، عرض بستر و دبی سیلاب حریم‌های مشخصی دارند و بر همین اساس برای تعیین حریم رودخانه گنج‌نامه مشاور مجزا گرفته‌شده که ۱۴ کیلومتر از رودخانه‌ مذکور مطالعه و نقشه برداری شده است؛ افزود: شرکت از طریق روزنامه‌ها موضوع را اطلاع‌رسانی کرده تا هرکسی اعتراض دارد بررسی شده و درنهایت با مشخص شدن حد بستر و حریم رودخانه، حدود به اداره ثبت اعلام  تا اسناد در سامانه ثبت شود.

وی گفت: در سال‌های گذشته تعیین حد بستر رودخانه گنج‌نامه به‌صورت موردی انجام‌شده است و در سال‌های گذشته اشخاص و دستگاه‌هایی به‌صورت موردی اقدام به استعلام کرده اند اما درمجموع مقرر شد مشاور شهرداری و مشاور آب منطقه‌ای و مسکن و شهرسازی جلسه‌ای مشترک برگزار و مطالعات هر سه دستگاه جمع‌بندی تا برای آزادسازی آن اقدام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با تأکید بر اینکه در اینکه تصرفاتی در حریم رودخانه عباس آباد انجام‌شده شکی نیست، عنوان کرد: اینکه چه میزان از حریم و بستر رودخانه گنج‌نامه تصرف‌شده منوط به انجام مطالعات مشاور است.

کد خبر: ۱۰۷٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha