۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
سریعترین رشد در برندهای تجاری جهان کدامند؟ چینی ها در اقتصاد دیجیتال ارزش آفرینی می کنند
برندهای فناوری و خرده فروشی مجازی می تازند

سریعترین رشد در برندهای تجاری جهان کدامند؟ چینی ها در اقتصاد دیجیتال ارزش آفرینی می کنند

چین عامل رشد سریع ارزش برندهای جهان شده است. اما نکته قابل تامل در مارک های تجاری نوع فعالیت و نقش فناوری در رشد آنها است.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: بر اساس گزارش کانتر برند «Kantar Brands »  تسلا به موفقیت گسترده ای دست یافته است و به ارزشمندترین برند خودرو در جهان تبدیل شده است و ارزش مارک آن در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل ۲۷۵ درصد افزایش یافته و به ۴۲.۶۱ میلیارد دلار رسیده است.

این امر با شروع تولید در چین، که باعث افزایش فروش تسلا در این کشور در حدود ۹۰ درصد در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۰ شد  محقق شده است  و سهم سازنده خودروهای برقی در سال گذشته حدود ۷۰۰ درصد افزایش یافته است.

 این در حالی است که  چهار برند بعدی هم منشا رش ارزش برندشان  چینی بوده و اساسا چینی هستند.

برنامه اشتراک گذاری ویدیوکوتاه به نام تیک تاک «  Tik Tok »، متعلق به چینی "ByteDance"، در رتبه دوم قرار گرفت و همچنین بارگیری ترین برنامه جهان در سال ۲۰۲۰ است.

 بعد تیک تاک  بایندودو «Bindudu » و میچوآن «Meituan»  و موتای «Motai» در میان پنج مارک با ارزش سریعتر در جهان همگی چینی هستند

نکته جالب توجه دیگر این است که بیشتر مارک های سریع ترین رشد جهان مربوط به بخش خرده فروشی بود که در سال گذشته بسیار موفق بود که بخشی ازآن به شرایط جهانی و بخش دیگر ان به عملکرد چین در حوزه اقتصاد دیجیتال باز می گردد.   برند  اینستاگرام  و یونیکلو ژاپنی  که یک برند فعال در حوزه پوشاک است برند های ششم و هفتم هستند که سریعترین رشد ارزش برند را در سال ۲۰۲۰ داشته اند.

سریعترین رشد در برندهای تجاری جهان کدامند؟ چینی ها در اقتصاد دیجیتال ارزش آفرینی می کنند

کد خبر: ۱۰۷٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha