۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
افزایش پروازهای تاخیردار نسبت به خرداد ماه
شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد

افزایش پروازهای تاخیردار نسبت به خرداد ماه

آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد: درصد پروازهای تاخیردار به کل پروازها در تیرماه سال جاری نسبت به خرداد افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، آمار منتشر شده توسط گروه اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد که در ماه تیر، ۲۰ درصد پروازهای برنامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی داخلی، دارای تأخیر بوده و همچنین در همین مدت، متوسط زمان تأخیر پروازهای تاخیردار ۸۵ دقیقه بوده است.

در این ماه از میان ۱۵ هزار و ۸۴۵ پرواز خروجی، ۳ هزار و ۱۶۱ پرواز با تاخیر انجام شده که این رقم نسبت به ماه پیش از آن یعنی خرداد، ۳ درصد رشد داشته است.

در این ماه هواپیمایی تابان با ۳۱ درصد پرواز تاخیر دار، بیشترین تاخیر و هواپیمایی ماهان با ۵ درصد پرواز تاخیردار، کمترین میزان تاخیر را در بین شرکت‌های هواپیمایی داشته‌اند.

همچنین در این ماه میزان تاخیرهای هواپیمایی پویاایر ۱۷ درصد رشد و میزان تاخیرهای هواپیمایی قشم ایر ۱۲ درصد کاهش داشته است و این دو رقم بالاترین میزان افزایش و کاهش تاخیر در میان شرکت‌های هواپیمایی هستند.

در این ماه، ۴۰ درصد پروازهای برنامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی، یعنی ۱۰ هزار و ۶۶۰ پرواز باطل شده‌اند که بیشترین میزان ابطال مربوط به شرکت ماهان با ۶۷ درصد و کمترین میزان ابطال مربوط به هواپیمایی ساها با ۹ درصد ابطال پرواز است.

سایر داده‌های این گزارش نشان می‌دهد در تیرماه سال ۱۴۰۰ در ۲۴ ساعت شبانه روز، اوج پروازها در ساعت ۶ و در روزهای هفته، اوج پروازها در روز چهارشنبه بوده است. در این ماه فرودگاه کرمان با متوسط ۱۲۵ مسافر در هر پرواز و فرودگاه سهند (مراغه) با متوسط ۲۷ مسافر در هر پرواز بیشترین و کمترین تراکم مسافر را شامل می‌شوند. همچنین پروازهای عبوری از فراز کشور در تیرماه سال جاری ۴۶ درصد نسبت به ماه مشابه سـال گذشته افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۰۷٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha