۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۶
گردشگری در دولت گذشته به حیاط خلوت میراث فرهنگی تبدیل شده بود
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

گردشگری در دولت گذشته به حیاط خلوت میراث فرهنگی تبدیل شده بود

تبریز- رجب پور، رئیس انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آذربایجان شرقی گفت: گردشگری در دولت گذشته به حیاط خلوت میراث فرهنگی تبدیل شده بود.

رشید رجب پور در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص مشکلات آژانس های گردشگری گفت: آژانس‌های گردشگری باید متولی واحد داشته باشند ولی در دولت گذشته گردشگری به حیاط خلوت میراث فرهنگی تبدیل شده بود که امیدواریم با حضور ضرغامی به عنوان وزیر جدید میراث فرهنگی شاهد رونق گردشگری در کشور باشیم.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری در این دو سالی که کشور با ویروس کرونا درگیر است تعطیل شده افزود: فعالان این صنف مشکلات ریز و درشتی دارند و با این وجود وضع مالیات های سنگین برای فعالان این بخش غیرمنطقی است و متاسفانه اعتراض های ما نیز تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وجود چندین نهاد برای صدور مجوز آژانس های گردشگری
رجب پور با اشاره به اینکه برای آژانس های گردشگری و جهانگردی نهادها و سازمان های مختلف مجوز صادر می کنند، گفت: وجود چندین نهاد متولی برای این امر تجربه شکست خورده است ولی شاهد هستیم که وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان حج و زیارت در حال دادن مجوز به آژانس های گردشگری هستند.

وی با تاکید بر اینکه همین موضوع باعث شده تا هیچ نهادی برای حل مشکلات این صنف تلاش نکند، افزود: انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی با هدف جلوگیری از ازیاد نهادهای صادرکننده مجوز تاسیس شده و باید این انجمن تنها صادرکننده مجوز باشد.

گردشگری در دولت گذشته به حیاط خلوت میراث فرهنگی تبدیل شده بود

صنعت گردشگری آذربایجان شرقی در آستانه ورشکستگی
وی با بیان اینکه صنعت گردشگری آذربایجان شرقی در آستانه ورشکستگی است، گفت: صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین صنایع در کشور با توجه به شیوع بیماری کرونا و ورشکستگی کامل صنعت گردشگری به خصوص در آذربایجان شرقی باعث به وجود آمدن خسارات جبران ناپذیری به دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری این استان شده است.

رجب پور با تاکید بر اینکه باید برای دوران پساکرونا برنامه ریزی کنیم، ادامه داد: امیدواریم دولت جدید برای رونق اقتصاد گردشگری در کشور برنامه ریزی کند و برنامه داشته باشد.

رئیس انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آذربایجان شرقی بر ضرورت جذب توریست های خارجی و مبادلات فرهنگی و اقتصادی با آژانس های فعال در کشورهای خارجی تاکید کرد.

دلالان باعث نابودی گردشگری سلامت شدند
رجب پور سپس در خصوص گردشگری سلامت نیز گفت: وجود نهادها و دستگاه های مختلف برای صدور مجوزهای قانونی برای گردشگری سلامت باعث شکست این پروژه شد و با کنار رفتن فعالان قانونی این عرصه کار دست دلالان افتاد.

رجب پور مجموع واحدهای خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آذربایجان شرقی را ۲۷۰ مورد اعلام کرد که از این تعداد ۱۸۰ واحد در کلانشهر تبریز فعالیت دارند.

کد خبر: ۱۰۶٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha