۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل معدن کاران طبسی
وزیر صمت خبر داد؛

دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل معدن کاران طبسی

بیرجند- وزیر صمت با اشاره به اینکه ۱۱ درصد ذخایر معدنی کشور در خراسان جنوبی است، گفت: رئیس جمهور برای حل مشکل کارگران معدن زغال سنگ طبس دستورات ویژه ای داد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید رضا فاطمی امین که همراه رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی سفر کرده است ظهر جمعه به رسانه‌ها گفت: خراسان‌جنوبی به لحاظ ظرفیت معادن وضعیت بسیار خوبی دارد و حدود ۱۱ درصد ذخایر قطعی معدنی کشور در این استان قرار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازدید رئیس جمهور از معدن ذغال سنگ طبس بیان‌کرد: این معدن یکی از بزرگترین معادن کشور در حوزه زغال سنگ است که ۷۵ درصد ذخایر ذغال سنگ کشور را در خود جای داده است.

فاطمی امین گفت: با توجه به اینکه مباحث اقتصادی و اشتغال در اولویت برنامه‌های دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور است، ایشان از این معدن بازدید و پای صحبت کارگران آن نشستند که متأسفانه کارگران این معدن از مشکلات معیشتی و اقامتی رنج می‌برند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور دستورات ویژه‌ای برای حل مشکل کارگران معدن ذغال سنگ طبس دادند، اظهارکرد: این معدن ذخایر  بسیار خوبی دارد و می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز کشور را تأمین کند و طرح‌های توسعه‌ای در آنجا پیش بینی شده که می‌خواهیم آن را تسریع کنیم.

وزیر صمت خراسان‌جنوبی یادآور شد: این طرح‌های توسعه‌ای معدن ذغال سنگ می‌تواند اشتغال را در خراسان‌جنوبی ارتقاء و بخشی از واردات زغال سنگ را نیز پوشش دهد.

کد خبر: ۱۰۶٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha