۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
خسارت هر روز قطعی برق ۵۲ میلیارد تومان| تولید سیمان ۴۳ درصد و صادرات ۲۶ درصد کمتر شد
مدیرکل دفتر صنایع معدنی در گفتگو با بازار:

خسارت هر روز قطعی برق ۵۲ میلیارد تومان| تولید سیمان ۴۳ درصد و صادرات ۲۶ درصد کمتر شد

میری ، مدیرکل دفتر صنایع معدنی گفت: به دلیل حجم بالای قطعی های برق تولیدات در مرداد ۱۴۰۰ نسبت به مرداد ۱۳۹۹ حدود ۴۳ درصد و صادرات در همین مدت حدود ۲۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

بازار؛ گروه صنعت: سیف اله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی و مشاور معاونت امور معادن و صنایع معدنی با اشاره به تولید ۲۴ میلیون تن سیمان در ۵ ماهه نخست امسال، گفت: میزان تولیدات در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۱۴ درصد کمتر شده است.

قطعی های برق در مرداد به اوج خود رسید و همین مساله موجب شده که تولید مرداد ۱۴۰۰ در مقایسه با مرداد پارسال حدود ۴۳ درصد کمتر باشد

او همچنین میزان خسارت ناشی از قطعی برق برای سیمانی ها ها روزانه حدود ۵۲ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: البته قطعی های برق در مرداد به اوج خود رسید و همین مساله موجب شده که تولید مرداد ۱۴۰۰ در مقایسه با مرداد پارسال حدود ۴۳ درصد کمتر باشد.

امیری ادامه داد : با کاهش محدودیت های تامین برق تولید به حالت عادی برگشته و توانستیم با اعمال سیاستهای جدید، قیمت را در بازار سیمان کنترل کنیم.

او همچنین با بیان اینکه هم اکنون قیمت سیمان در بورس به کیسه ای ۲۵ هزار تومان رسیده است، ادامه داد: قیمت سیمان در بازار خرده فروشی طی دو هفته اول مهر ماه به کیسه‌ای ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان می‌رسد.

تولید سیمان در مرداد امسال نسبت به مرداد پارسال ۴۳ درصد و صادرات آن ۲۶ درصد کاهش پیدا کند

صادرات کلینکر ۱۸ درصد کمتر شد
این مقام مسئول در صنعت برق همچنین میزان صادرات سیمان در ۵ ماهه امسال را حدود ۱.۸ میلیون تن اعلام کرد و گفت : آمارهای اعلامی از کاهش یک درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر می دهد. البته میزان صادرات در مرداد نسبت به مرداد پارسال حدود ۲۶ درصد افت را نشان می دهد.  

به گفته مدیرکل دفتر صنایع معدنی و مشاور معاونت امورمعادن وصنایع معدنی، صادرات کلینکر هم با کاهش ۱۸ درصدی نسبت به پارسال به حدود ۳ میلیون تن رسیده است.

کد خبر: ۱۰۶٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha