۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
۸۳۰ هکتار از مزارع بمپور به سیستم آبیاری نوین مجهز شد
مدیرجهاد کشاورزی بمپور:

۸۳۰ هکتار از مزارع بمپور به سیستم آبیاری نوین مجهز شد

زاهدان- مدیرجهاد کشاورزی بمپور گفت: ۸۳۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان سال گذشته مجهز به انواع سیستم‌های آبیاری نوین شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، محمد اکرم هودیانی اظهار داشت: با توجه به اهمیت استفاده بهینه از منابع آبی، افزایش تولید و ارتقای بهره‌وری آب کشاورزی سال گذشته۸۰ درصد از اعتبارات مدیریت جهاد کشاورزی بمپور صرف توسعه سیستم‌های آبیاری نوین شد.

وی ادامه داد: برای اجرای ۸۳۰ هکتار سیستم آبیاری نوین در بمپور اعتباری بیش‌از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرجهاد کشاورزی بمپور بیان کرد: با اجرای طرح‌های مهم کشاورزی برای ۶۰ خانوار از کشاورزان منطقه شغل مستقیم ایجاد شده است.

وی افزود: همچنین با اجرای این پروژه‌ها سطح اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی شهرستان بمپور به سه هزار و ۲۰۰ هکتار رسیده است.

هودیانی تصریح کرد: صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، به کارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت تر محصولات و افزایش کمی و کیفی محصولات از مزایای به کارگیری روش‌های آبیاری نوین به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در منطقه هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوریکه دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرایی سیستم‌های آبیاری نوین را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند.

مدیرجهاد کشاورزی بمپور بیان کرد: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی نوین آبیاری نام‌نویسی‌تا نسبت به اجرای سیستم برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

کد خبر: ۱۰٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha