۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
بازگشت ۱۴ واحد تعطیل شده به چرخه تولید در کردستان
با پیگیری های دادگستری کردستان انجام گرفت؛

بازگشت ۱۴ واحد تعطیل شده به چرخه تولید در کردستان

سنندج - رئیس کل دادگستری کردستان گفت: در دو ماه اخیر و با تشکیل جلسات متعدد در ستاد اقتصاد مقاومتی۱۴ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشت و از بیکاری بیش از ۳۰۰ نفر جلوگیری بعمل آمد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، حجت الاسلام سید حسین حسینی بیان کرد: در راستای اجرای دستورالعمل ریاست قوه قضاییه در خصوص پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قالب این ستاد استانی مشکلات واحدهای تولیدی در نشست‌های مشترک با ادارات ذیربط و بانک‌های استان کردستان مطرح و تعداد ۱۴ واحد تولیدی و کارگاهی تعیین تکلیف و به چرخه تولید بازگشت.

وی با بیان اینکه در سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، اقدامات موثر و ارزشمندی بین مجموعه دستگاه قضایی و استانداری درحوزه حمایت از تولید و واحدهای تولیدی در استان انجام شده است، افزود: خروجی این کارها عدم تعطیلی کارخانجات و ایجاد اشتغال بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان عنوان کرد: از جمله این واحدهای تولیدی شرکت آتیلا ارتوپد بود که عملا به صورت نیمه تعطیل درآمده بود و با برگزاری جلساتی با حضور نمایندگان بازرسی، دیوان محاسبات و دانشگاه علوم پزشکی این واحد تولیدی مجدد فعال شده و علاوه بر اینکه تعداد ۵۳ نفر به کار خود برگشتند، زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر دیگر نیز در این شرکت فراهم شد.

وی با بیان اینکه جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران و همچنین زمینه سازی برای اشتغال افراد جدید از برنامه های دستگاه قضایی در استان کردستان است، افزود: این واحدها و شرکت های تولیدی که در آستانه ورشکستگی و تعطیلی کامل بودند با حمایت های دادگستری استان  کردستان به چرخه تولید بازگشته و هم اکنون در حال تولید و فعالیت هستند.

آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان در استان کردستان نشان می دهد که حدود نیمی از واحدهای تولیدی در این استان تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند و این در حالی است که سهم بخش صنعت در این حوزه بسیارناچیز و حداقلی است.

کد خبر: ۱۰۶٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha