۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
ورود هفتمین محموله اقلام پزشکی اضطراری سازمان جهانی بهداشت به ایران
در راه مقابله با طغیان بیماری کووید ۱۹ صورت گرفت؛

ورود هفتمین محموله اقلام پزشکی اضطراری سازمان جهانی بهداشت به ایران

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در پاسخ به طغیان و گستردگی بیماری کوید-۱۹، هفتمین محموله اقلام پزشکی اضطراری را به مقامات ایرانی تحویل داد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، محموله دارویی که مستقیما از مقر اصلی این سازمان در ژنو (سوئیس) ارسال شده شامل ۲۴۹۹ بسته ۱۲۰ عددی قرص های لوپیناویر و ریتوناویر مورد نیاز بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در کشور است.  

دکتر کریستوف هملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، هفته گذشته از انبار هیات امنای صرفه جویی ارزی که برخی اقلام پزشکی اهدا شده توسط جامعه بین المللی در آنجا نگهداری و توزیع می‌شودو این هیات در معالجه بیماران که با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هنکاری دارند، بازدید کرد.

وی در این بازدید گفت: «ما این داروهای مهم را به عنوان حمایت اضطراری در مواجهه با طغیان بیماری کووید ۱۹ به کشور وارد کرده ایم تا بدین طریق از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بیمارستان‌های تابعه این وزارتخانه در سایر استانها که به پذیرش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص یافته اند و با کمبود این داروهای مهم مواجه هستند، حمایت کنیم.»

همچنین دکتر هملمن در ادامه سخنان خود اضافه کرد که بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی در همه استان‌های کشور، پیش از این درخواست خود را برای تهیه دارو  به وزارت بهداشت ارائه داده‌اند و روند توزیع هم در یک بازه زمانی بسیار کوتاه اجرا خواهد شد.

طبق آخرین گزارشات منتشر شده تا امروز (دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹) تعداد کل مبتلایان  قطعی بیماری کووید۱۹ در ایران ۲۳۰۴۹ مورد است که از این تعداد، ۱۸۱۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، در مجموع  ۸۳۷۶ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

کد خبر: ۱۰٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha