۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
الزام تولیدکنندگان به تولید حداکثری از مهندسی معاملات سیمان در بورس جلوگیری می‌کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

الزام تولیدکنندگان به تولید حداکثری از مهندسی معاملات سیمان در بورس جلوگیری می‌کند

عضو کمیسیون صنایع مجلس می‌گوید برای جلوگیری از مهندسی معاملات سیمان در بورس کالا مقرر شده که میزان تولید تولیدکنندگان،با ظرفیت اسمی برابر باشد تا نتوانند با تولید و عرضه کم قیمت‌ سیمان را افزایش دهند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا درباره وضعیت بازار سیمان، گفت: هرچند پس از الزام تولیدکنندگان به عرضه سیمان در بورس، قیمت این محصول در بازار کاهش یافت اما باید به این نکته نیز توجه کرد که باید خُرده فروشی‌ها را رصد کرده و نظارت بر ادامه زنجیره توزیع نیز انجام گیرد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: باید سامانه‌ای طراحی شود که قابلیت رصد زنجیره توزیع سیمان را داشته باشد، به طور مثال شرایطی فراهم شود که نحوه مصرف حداقل 80 درصد سیمان خریداری توسط افراد قابل پیگیری باشد و در صورتی که خریدار محل مصرف سیمان خریداری شده را مشخص نکند، امکان خرید مجدد وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از مهندسی معاملات سیمان در بورس کالا مقرر شده که میزان تولید واقعی تولیدکنندگان، با ظرفیت اسمی آنها برابر باشد تا تولیدکنندگان نتوانند با تولید و عرضه کم، قیمت‌ سیمان را افزایش دهند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با نظارت بر میزان تولید تولیدکنندگان، با متخلفان برخورد کرده و زمینه استفاده 100 درصدی از ظرفیت خطوط تولید آنها را فراهم کند، تصریح کرد: با تحقق این امر، قیمت‌ها که اکنون به 27 هزار تومان رسیده، کاهش بیشتری خواهد یافت و به 25 هزار تومان می رسد.

کد خبر: ۱۰۶٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha