۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
اجرای طرح زنجیره تولید و عرضه آرد و نان در اردبیل| گندم کارخانه ها نباید قارچ زدگی داشته باشد
مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل:

اجرای طرح زنجیره تولید و عرضه آرد و نان در اردبیل| گندم کارخانه ها نباید قارچ زدگی داشته باشد

اردبیل- وطن دوست، مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: طرح نظارت بر زنجیره تولید و عرضه آرد و نان در اردبیل با همکاری تعزیرات و صمت اجرایی و عملیاتی می‌شود.

حسین وطن‌دوست در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با هدف نظارت و پایش بیشتر بر فرآیند ذخیره گندم با کیفیت و عرضه آن به کارخانه‌های آرد، شرایط مناسبی در استان فراهم آمده تا با دقت و اهتمامی جدی فضای مطلوب در کیفی‌سازی انتقال گندم به کارخانه‌های آرد و تولید محصول نهایی به عنوان نان با کیفیت به انجام برسد.

وی تصریح کرد: در این فرآیند ضمن نظارت بر خط تولید، سعی می‌شود تا با همکاری اداره کل غله گندم بارگیری شده به مقصد کارخانه‌های آرد از مطلوبیت، تمیزی و سلامت بهره‌مند شده و به هیچ وجه گندم حمل شده به کارخانه‌های آرد بیماری سن‌زدگی و قارچ‌زدگی نداشته باشند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: کارخانه‌های تولید آرد نیز باید مکانیزه و به ماشین‌آلات مدرن مجهز بوده و در کنار آن نمونه‌برداری از درصد سبوس‌گیری، اختلاط و غنی‌سازی گندم به انجام برسد.

وطن‌دوست افزود: با همکاری اداره کل غله قرار شده به صورت کامل تخصیص گندم مورد نیاز کارخانه‌ها انجام شده تا آنها نیز به موقع آرد را تولید و با خواب مناسب در مدت زمان تعیین شده آنها را تحویل نانوایی‌ها دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در کنار نظارت و پایش بر فرآیند تولید و تقویت زنجیره کیفی‌سازی در این بخش و مطلوبیت فعالیت‌ها، سعی بر این است تا در مرحله نهایی نانوایی‌ها نیز به دور از هرگونه تخلفات احتمالی عرضه نان را انجام داده و رضایتمندی مردم را فراهم کنند.

وطن‌دوست اضافه کرد: در این بخش سعی بر این است تا با برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌آموزی نانوایان و عوامل دخیل بتوانند با کیفیت‌ترین نان را تولید و عرضه کنند تا رضایت مردم فراهم شده و جلوی تخلفات احتمالی گرفته شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل بیان کرد: در این زمینه گشت مشترک تعزیرات، صمت و بهداشت بر این فرآیند نظارت مستمر خواهند داشت تا ارتقا کیفی را شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۰۶٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha