۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
دلتا چه بلایی بر اقتصاد جهان آورده است؟؛ اما و اگرها درباره جفت ارزهای فارکس
بررسی تاثیر ویروس دلتا بر اقتصاد کلان؛

دلتا چه بلایی بر اقتصاد جهان آورده است؟؛ اما و اگرها درباره جفت ارزهای فارکس

جفت ارزهای فارکس این هفته منتظر اعلام سیاست های کلان اقتصادی دولت ها هستند.

بازار؛ گروه بورس: با پایین آمدن نوسانات ارز مبادله ای(بازار فارکس) ، بازار به طور فزاینده ای از ارزهایی حمایت خواهد کرد که بانک های مرکزی برای تقویت سیاست ها از اعتماد کافی برخوردار باشند و نحوه پیشروی یک کشور با نسخه دلتا نقش مهمی در تصمیم گیری سیاست خواهد داشت.

فدرال رزرو استرالیا آخرین بانک مرکزی است که به طور موثر یک سه ماه از دست رفته و تمدید برنامه خرید دارایی را گزارش کرده است.

دلار آمریکا
دلار در بازارهای آرام به قوت خود باقی است با بهبود سطح نقدینگی ارز خارجی پس از تعطیلات روز کارگر در ایالات متحده ، وقت آن است که برخی از موضوعات اصلی را دوباره ارزیابی کنیم. اولین مورد این است که فدرال رزرو آمریکا همچنان بر بازارهای دارایی های جهانی تسلط دارد و به اکثر بازارهای سهام اجازه می دهد به تجمع ملایم خود ادامه دهند.

مورد دوم و حتی اصلی در بازار فارکس ، چشم انداز شرایط پولی داخلی است که ارز خارجی نقش مهمی در آن ایفا می کند. امروز ما شاهد هستیم که فدرال رزرو استرالیا ، پس از یک چهارم از دست رفته رشد اقتصادی در نوع دلتا و قرنطینه ، به طور موثر سرعت خرید دارایی خود را که از قبل اعلام شده بود ، سه ماه افزایش می دهد.

 بدیهی است که فدرال رزرو استرالیا در حال حاضر از افزایش نرخ بهره و تقویت دلار استرالیا استقبال نمی کند ، در حالی که سایر بانک های مرکزی که آماده یا در حال حاضر در حال تقویت هستند ، از افزایش نرخ بهره و تقویت ارز استقبال می کنند. 

نرخ های پایین واکسیناسیون در آسیا و شیوه های قفل تهاجمی عموماً منطقه آسیا را به عنوان یک عامل ضعیف نگه داشته و شاهد ادامه این محیط هستیم.( این مساله بر ین ژاپن بر دلار آمریکا تاثیر مستقیمی خواهد گذاشت)  برای این هفته تقویم داده های ایالات متحده روشن است و ما می توانیم معاملات بیشتری را قبل از افزایش سرعت جلسات بانک مرکزی در اواخر این هفته مشاهده کنیم  که برجسته ترین آن جلسه پنجشنبه بانک مرکزی اروپا است. انتظار می رود ایندکس دلار جهانی در محدوده ۹۱.۸۰ تا ۹۲.۰۰ به سمت انتهای محدوده کوتاه مدت اصلاح حرکت کند.

یورو
یورو در انتظار بانک مرکزی اروپا و عملکرد سهم های اروپایی همچنان بسیار خوب حرکت می کند و با وجود ترس از کند شدن روند رشد اقتصادی چین (داده های تجاری چین در ماه اوت به طرز شگفت انگیزی تصویری دلگرم کننده را ترسیم کرد.)و تاثیر آن برای بخش تولید اروپایی هم صادرات و هم واردات بسیار فراتر از انتظار بود. انتشار امروز تولیدات صنعتی آلمان برای ماه ژوئیه نشانه هایی از زندگی بعد ویروس کرونا را نشان داد.

یورو به دلار به طور قابل ملاحظه ای در یک هفته کم تعطیلات در محدوده آرام معامله می شود، اما باید در جلسه روز پنجشنبه ECB یا بانک مرکزی اروپا که طرح خرید دارایی همه گیر( PEPP) ( این طرح برای افزایش قدرت خرید مردم در ایام کرونا پیش بینی شده است) برای بررسی برنامه ریزی شده است ، حمایت شود تا بتوان از صعود آن مطمئن شد.

درباره محرک بودن  ZEW آلمان(شاخص تمایلات اقتصادی در آلمان) در بازار فارکس تردید وجود دارد اما انتظار می رود که یورو به دلار به معاملات کوتاه مدت در محدوده ۱.۱۸۵۰ تا ۱.۱۹۱۰ ادامه دهد.

پوند
بازار در گذشته در مورد تنش بریتانیا و اتحادیه اروپا در پایان سپتامبر هشدار داده بود زیرا در این ماه مهلت انصراف از پروتکل ایرلند به پایان خواهد رسید. دیروز  به نوع شگفت انگیزی خبرهای خوبی از مقامات بریتانیایی دریافت شد که محرومیت ها بیشتر تمدید می شود ، بنابراین از بررسی های گمرکی جدید بر روی گوشت سرد شده و غیره جلوگیری می شود. اما این نشان می دهد که مذاکرات بریتانیا و اتحادیه اروپا در جریان بوده و احتمالاً اگر اتحادیه اروپا آماده تمدید آنها باشد ، ثمر بخش خواهد بود.

در مورد موضوع اصلی دیگر ، به نظر می رسد که جانسون نخست وزیر انگلستان قصد تاخیر در اعلام افزایش مالیات بیمه ملی برای تأمین هزینه مراقبت‌های اجتماعی را دارد. این ترمز خفیف در مصرف، احتمالاً این دیدگاه را تقویت می کند که نرخ پایانه BoE (بانک مرکزی انگلستان است؛ این بانک وظایف وسیعی مانند بیشتر بانک های مرکزی جهان دارد و این بانک به عنوان بانک دولتی و وام دهنده آخرین راه عمل می کند. BoE ارز صادر می کند و مهمتر از همه ، بر سیاست پولی نظارت می کند.) بسیار متفاوت نخواهد بود.

نرخ پایه بانک مرکزی انگلیس برای رسیدن به سطح ۰.۵۰ تلاش می کند - به این معنی که پوند هیچ پشتیبانی دیگری غیر از  بانک مرکزی انگلستان ندارد و در این برهه زمانی تنها سیاست های بانک مرکزی انگلستان می تواند بر ارزش فاندامنتال پوند تاثیر بگذارد. به نظر می رسد پوند به  دلار روندی خنثی اما در کوتاه مدت صعودی را طی کند، اما پوند به یورو نیز منتظر جلسه پنجشنبه بانک مرکزی اروپا مانده تا تکلیف خود را مشخص کند.

ZAR(ارز آفریقای جنوبی)
ارز آفریقای جنوبی روی یخ نازک و به صورت لرزان همچنان به قدرت خود ادامه می دهد، اما احتمالا USD/ZAR تلاش می کند تا به طور مداوم به زیر ۱۴.۰۰ برسد.

ZAR از نرخ واقعی حفاظت از سایر محصولات EM بالایی برخوردار نیست. به عنوان یک ارز بتا بسیار بالا برای رشد جهانی است و این ارز در خط مقدم قرار خواهد گرفت تا USD/CNY بالاتر از سطح ۶.۵۰ شکسته شود ، همانطور که موسسه تحلیلی Iris Pang انتظار دارد که سطح ۱۴.۰۰/۲۵ منطقه ای مناسب برای ZAR باشد.

کد خبر: ۱۰۶٬۶۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha